Hallo allemaal vanmiddag wilde ik de bougies van mijn ford KA vernieuwen de eerste lukte maar de tweede draaide ik hem helemaal af tot aan de kop heeft iemand een idee of ik deze er uit kan halen zonder de kop er af te halen? zo niet zijn er punten waar ik op moet letten als ik de kop er af moet halen en bij het monteren?
Vast bedankt!
Emanuel
Geplaatst door emanuel (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
23 Reacties
jan T (20) PRO, 13 jaar geleden
nou je kan proberen er een gat in teboren en er een dop met uitwendig veel kan in te slaan.
maar je draaid hem niet voor niks af dus weet niet of het dus op deze manier wel lukt.
maar proberen kan je het altijd.
mocht het lukken blaas de cilinder dan wel goed uit.
groetjes jan.
emanuel (0), 13 jaar geleden
Hoi Jan, kun je het nog eens beschrijven wat voor een dop ik er moet in slaan?
gr, Emanuel
jan T (20) PRO, 13 jaar geleden
nou een dop een torx of een twaaf kant deze hebben scherpe hoeken of punten aan kun je vast in het gaat slaan en dan kun je er de meeste kracht mee uit oefenen.
groetjes jan.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
bougies aan de voorkant van het blok, of aan de achterkant?
emanuel (0), 13 jaar geleden
De bougies zitten aan de voorkant.
emanuel (0), 13 jaar geleden
[quote=jan T]nou een dop een torx of een twaaf kant deze hebben scherpe hoeken of punten aan kun je vast in het gaat slaan en dan kun je er de meeste kracht mee uit oefenen.
groetjes jan.[/quote]
Ik heb wel een metaal frees op lucht, ik het zinnig om van binnenuit het metaal weg te frezen tot de draad en dan het restant weg te pulken?
jan T (20) PRO, 13 jaar geleden
zo kunnen maar de kans is natuurlijk wel aanwezig dat je tever gaat en de draad vernield.
groetjes jan.
emanuel (0), 13 jaar geleden
Vanochtend heb ik er nog een kapot gedraaid dus ik heb maar besloten om de kop er af te halen heeft iemand tips voor de demotage en montage bijvoorbeeld een volgorde? het spruitstuk heb ik inmiddels los er zit geen distributie riem op dus het zal wel een 1300cc fiesta motor zijn.
Vast bedankt
Emanuel
Harald4118 (0), 13 jaar geleden
Wat ga je doen met de spanen die in de cilinder vallen ?
emanuel (0), 13 jaar geleden
Als de kop er af is kan ik er goed bij om alles schoon te maken.
Harald4118 (0), 13 jaar geleden
Inderdaad, die laatste bijdrage van je had ik nog niet gezien.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
een tip voor de rest, bij deze motoren moet je eerst wat kruipolie bij de bougies spuiten voordat je ze los draait. en even laten intrekken, dan draai je ze niet kapot =)
emanuel (0), 13 jaar geleden
Helaas ik was te laat maar nu moet de kop er af heb je nog tips om de klus zonder veel pijn te klaren bv aantrekkoppel kopbouten moeten de kleppen gesteld worden zoja wat is de maat ex.
vast bedankt!
Emanuel
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
als er een bougie afbreekt ridgit uitdraai setje kopen heb ik enkele keren geluk mee gehad en uitboren gaat ook wel en opnieuw draad insnijen en helicoil erin en spanen kun je oplossen door luchtdruk in je inlaat te blazen en inlaat klep open blaas je veel naar buiten toe,en spanen??een bougie is van ijzer dus met magneetje erin pielen,en bij deze motoren ligt het kopje er zo af.
hellbat (0) PRO, 13 jaar geleden
Geef even een motorcode of eventueel een kenteken oid voor de afstelgegevens. "Het zal wel een 1.3 zijn" is een wilde gok. kan evengoed een 1.2 of 1.25 zijn. De kleppen moeten zeker wel gesteld worden na vervangen van de koppakking, in verband met de onderliggende nokkenas ( stoterstangen )
emanuel (0), 13 jaar geleden
Hallo Allemaal,
De kop heb ik er afgehaald en de bougies er uit geboord viel allemaal tegen maarja de motor loopt weer als een zonnetje!
Het volgende probleem is dat er een dop tussen de ventilator en de radiateur is komen zitten die over het hoofd heb gezien ik start de motor loopt mooi maar na een tijdje knipperde de tempratuurmeter toen heb ik de dop verwijderd maar de motor is verbrand een 2e handse motor gehaal getest en werkt prima daarna gemonteerd en de tempratuur meter knipperde weer en de fan draaide niet.
mijn vraag is weet imand of deze is gezekerd zoja waar zit de zekering en de volgende mogenlijkheid is de sensor die de motor aanstuurd misschien is die defect en waar bevind deze zich? of is er nog een andere mogenlijkheid?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Vast bedankt!
Emanuel
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
die is gezekerd maar dan moet je even aangeven wat voor type je hebt(motorinhoud) je hebt verschillende zekerinkasten bij verschillende type's ,en er zit ook nog en relais bij sommige en aanstuursensor
emanuel (0), 13 jaar geleden
Hallo Robby, het is een 1300 cc fiesta motor hebben ze me verteld, ik heb gekeken naar de zekeringen onder links naast het stuur daar zitten twee rijen maar die bleken allemaal goed.
Emanuel
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
[url=http://img824.imageshack.us/i/picture002...][img]http://img824.imageshack.us/img824/9625/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url][url=http://img824.imageshack.us/i/picture003...][img]http://img824.imageshack.us/img824/1732/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
en pak de zekering er eens uit en bekijk hem goed en anders even de stekker van je thermoswitch op het blok of in de radiateur zit ie ergens en de draden doorlussen moet ie het doen
emanuel (0), 13 jaar geleden
Hallo Robby,
Bedankt voor het schema, de eerste foto zijn dezekeringen onder naast het stuur neem ik aan de tweede foto weet je misschien ook waar ik deze kan vinden? zou door het verbranden van de motor ook de sensor defect geraakt kunnen zijn? zoja weet je misschien waar hij op het blok is gemonteerd?
Vast bedankt!
Gr,
Emanuel
emanuel (0), 13 jaar geleden
Hallo allemaal het probleem was een los contact! bedankt!
Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden
Emanuel, bedankt voor de feedback.
Nog even een tip: citeren is niet nodig wanneer de tekst er vlak boven staat, direct antwoorden volstaat.
mvg,
Hans