Hallo, ik heb een camper met als onderbouw een Ford Transit 2.4TDCI. Op vakantie heeft deze het begeven. Uitlezen van de computer gaf aan dat het probleem in de brandstof zat. Inmiddels is alles getest en op advies van de garage de hogedruk brandstofpomp vervangen maar de auto liep nog steeds niet.
Vervolgens kwam men er achter dat de tuimelaaras los lag en ze hebben deze vast gezet. Daarna liep de auto 5 minuten goed waarne deze overnieuw er mee stopt. Telkens als ze nu de tuimelaaras vast zetten loopt de moter 5 minuten en daarna stop het weer.
Heeft iemand dit bij de hand gehad? Wat kan er een dusdanige trilling (kracht) veroorzaken waardoor de bouten van de tuimelaaras los lopen? Ik heb ze zelfs de laatste keer met locktight vast gezet maar ze blijven los komen.
Ik ben inmiddels al aardig wat geld kwijt maar niemand schijnt met zekerheid te kunne zeggen wat er aan scheelt.
Graag advies
mvg
Hennie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er geen haarscheur bij het schroefdraad? Waar de bouten van de tuimelaaras op zitten. Als dat zo is loopt de bout er makkelijk uit.
ik heb inmiddels de distributie los gemaakt en geconstateerd dat de kettingspanner niet goed meer is. Daardoor is vermoedelijk de nokkenas van de inlaat een tand versprongen. Ik heb nieuwe spanner, ketting en geleiders besteld. Ga deze in het weekend monteren, hopen dat et daarmee verholpen is. Ik zie aan de kop niets op het eerste oog. Ook de bokken waarop de tuimelaaras vast zitten kijken niet gescheurd. Wel was de draad van de bouten beschadigd dus die ook nieuw besteld.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar