close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: Transit geen vermogen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDCI

hallo,

Wij zitten met het volgende probleem; een tijd geleden kwam de klant met de klacht dat de bus niet meer wou lopen. na een diagnose tot de conclusie gekomen dat de brandstofpomp kapot is. we hebben de brandstofpomp vervangen door een van de sloop, maar nu heeft de motor geen vermogen meer. De brandstofpomp is opnieuw getest en goed bevonden, de EGR is losgehaald en gecontroleerd (goed), de turbo is volledig nagelopen en ook goed. Geen vacuum lekkages. Geen foutcodes of wat dan ook.

Als er iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.

m.v.g.
Michele Biccai

Geplaatst door

biccai (5)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen filters verstopt, maar eerste klacht was de bus wou niet meer lopen! Wat verstaat u daaronder dat de motor niet meer aansloeg?
of dat hij slecht liep?

jan5047 0
badge

10 jaar

hallo.

de bus wou niet lopen lijkt mij duidelijk dat de bus niet loopt. helemaal niks niet aanslaan.
wij hebben het brandstoffilter er luchtfilter vervangen.

biccai 5
badge

10 jaar

Pomp staat wel correct op tijd? Goed ontlucht? Wil namelijk wel is wat langer duren bij transit.


Pomp levert wel voldoende opbrengst?

Sarr 0
badge

10 jaar

hallo,

De pomp word volledig geblokkeerd via een 6mm boor die door het tandwiel gaat en in de pomp behuizing valt. hetzelfde geld voor het vliegwiel en de 2 nokkenas tandwielen. De boutgaten van het tandwiel van de pomp zijn ruimer, om de ketting te kunnen spannen. Wij hebben deze al eens zo versteld dat de pomp een tand eerder en een tand later staat, beide heeft geen effect. we hebben de pomp laten controleren door een diesel specialist (net als de volledige auto) en als ik het moet geloven is de pomp goed. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik wel sterk aan de pomp begin te twijfelen, we hebben alles al gecontroleerd en getest en we komen er maar niet uit. De bus staat nu in de hoek maar dat is ook geen oplossing. Wij zijn druk aan het brainstormen, als ik meer weet laat ik het horen. als jullie nog wat weten hoor ik het nog liever!

biccai 5
badge

10 jaar

Uitlaat niet verstopt?

Siem Bijman 680
badge vip badge

10 jaar

hallo,

we hebben de uitlaat gecontroleerd en deze is niet verstopt. We hebben de pomp weer gedemonteerd en terug gestuurd naar de sloper. Er is een nieuwe pomp besteld en we wachten op de levering. Ik laat weten wat het resultaat is.

m.v.g.
Michele Biccai

biccai 5
badge

10 jaar

Gaan we er van uit dat de pomp echt de definitieve oorzaak is? In dat geval je feed en massa checken.

Voor zekerheid kun je nog controleren of er een brandstofprobleem is; zowel kwaliteit van de brandstof zelf, als druk e.d. (injector met te hoge retour, juist verstopte retour, etc.). Zou dat goed nazien, vooral omdat er mogelijkerwijs een verband is met dit huidige probleem en de oorzaak dat de eerste pomp er mee is gestopt.... zou knap vervelend zijn als binnenkort ook deze de geest gaat geven omdat er een oorzaak blijft zitten. Zou dit soort pomp gerelateerde issues eerst nazien voordat andere mogelijke problemen voor vermogenverlies worden nagegaan.

Het is altijd knap lastig als de aanwijzingen niet erg direct zijn en je moet gaan zoeken. Druk, retourhoeveelheden etc. zijn in dit geval wel belangrijk lijkt mij.

Succes.

Matronix 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.