Na het starten loopt de motor onregelmatig. Op een gegeven moment (bv na een paar keer flink gas geven) gaat het motorstoringslampje branden en loop de motor normaal maar met minder vermogen. Volgens de garage is de brandstofpomp defect en moet worden vervangen, ook de turbo was wat vettig. Geen idee wat het betekent dat de turbo wat vettig is. Iemand anders vertelde me dat het ook de turbo kan zijn. Ik heb geen zin om eerst de brandstofpomp te vervangen om er daarna achter te komen dat het de turbo is. Bovendien is de originele brandstofpomp niet meer leverbaar. Weet iemand hoe ik hier achter kan komen?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou wel makkelijk zijn als je een storingscode hebt. Aan de hand daarvan kan je wel een aantal mogelijke oorzaken aanwijzen.
Update: wanneer het lampje nog niet brand is bij het gas loslaten wit/grijze rook te zien. Iemand wees mij erop dat wanneer dit optreed er een grote kans (bij transits) is dat de turbo niet meer goed functioneert. Nadat storingslampje brandt en de motor normaal loopt is er direct al geen rook meer te zien bij het loslaten van het gaspedaal. Bedankt voor reactie, storingscode ga ik volgende week navragen. Twee garages (Frankrijk op vakantie en in Nederland, Frankrijk dacht eerst een sensor) hebben geconstateerd dat het de brandstofpomp is, van die turbo zei iemand die ervaring met zulke auto 's had. Begin ik toch te twijfelen daarom mijn vraag.
8 jaar
Ik snap dat je twijfelt. Maar een storing die brandstof gerelateerd is, is echt heel anders dan Turbo code zeg maar.
Een turbo is altijd een beetje vettig , als je olie verbruik normaal is , en de slangen niet vol olie staan , denk ik niet dat de turbo het probleem is.
De turbo doet nog niets , of i ieder geval erg weinig als je de motor start , dus denk ik dat je probleem uit de pomp komt , dit komt meer voor bij dit type transit .
Update storingscode: nokas positie sensor gaf aan dat het de pomp was volgens de garage. Ik ga er dus maar vanuit dat het klopt. Bedankt voor de reacties.
Mijn garage kon hem evt. ombouwen naar een elektronische versie maar er kon nog van alles mis gaan (lees meerprijs) en geen garantie op succes, een andere garage raadde me een mechanische (nieuwe) Bosch revisie aan. Het laatste lijkt me het beste, er schijnen geen revisie mogelijkheden meer te zijn voor een lucas pomp epic dsa 1096. Misschien kan iemand me daar nog over adviseren. Alvast bedankt.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar