👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb wat ruzie met mijn Ford Mondeo Turbo Diesel 1999. Kilometerstand is 136000. Bij koud starten loopt de motor niet meteen op 4 cylinders. Grijze rook, verdwijnt na 5-10 seconden, blok loopt dan ook beter rond. Bij warm doorhalen ook rook te zien. FITS klep is vervangen. EGR klep is dichtgemaakt. Turbo is gecheckt, druk schijnt goed te zijn. Katalysator iets verstopt, maar zou geen groot probleem mogen zijn. Bij APK roetmeting geen probleem (k=1,06). Geen olie-verbruik of waterverbruik. Mijn dealer wilde meteen maar een nieuwe brandstofpomp erin zetten maar hij wist het niet helemaal zeker,(beetje dure gok). Sinds kort trilt de motor iets harder stationair. Verstuiver slecht? De motor loopt voor mijn gevoel niet echt lekker, maar bij uitlezen geen foutcodes. Ik heb als particulier geen ervaring hoelang verstuivers, brandstofpomp of katalysator moeten meegaan. Wie heeft er een foutzoekschema, goed werkplaatshandboek of gewoon goeie tips ?? Alvast bedankt !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Katalysator iets verstopt?duid op vervuiling dus geen goede verbranding,controle gloeispiraal 4x en ik zou de verstuivers zeker laten checken.
Bij warm doorhalen ook rook te zien. FITS klep is vervangen. EGR klep is dichtgemaakt. Turbo is gecheckt, druk schijnt goed te zijn(egr klep moet dicht zijn van origine?)
indien hij/zij open moet zijn dan weer orgineel maken
lijkt mij toch een verstuiver probleem!
suc6
libbe
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar