ford transit had het volgende probleem af en toe komt de motor niet op volle vermogen komt niet verder dan 3000 rpm.egr klep is vervangen map sensor verv,vacuumslangen gecontroleerd.op advies van andere heb ik achter de startmotor de kabels gecontroleerd hiervan waren er een paar de isolatie van verbrand.deze heb ik opnieuw gesoldeerd.met uitlezen geeft hij de foutcodes dat de brandstoftoevoer te weinig is en timingfout.
nu heb ik vandaag een nieuwe brandstoffilter gemonteerd.motor sloeg hierna direct aan en liep goed,daarna uitgezet en toen ik hem na een tijdje wilde starten sloeg hij niet meer aan.
ik heb hem proberen te ontluchten door rechtstreeks de pomp te aanzuigen met een pompje.dit hielp ook niet daarna heb ik rechtstreeks de pomp met een benzinepomp onder druk gezet met diesel.dit hielp ook niet.
ik heb de bus daarna aangetrokken na een tijdje kreeg sloeg de motor aan ik heb er toen eenstuk mee gereden.terug in de garage wou ik de bus nog even stationair laten draaien motor sloeg meteen af en starten toen weer niet.ik heb wel gemerkt als ik de pomp rechtstreeks onder druk zette met een pomp ik niet via de retour diesel terug kreeg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit het juiste filter erop? die Transit kennen 2 diesels, de TDDI en de TDCI (commonrail) ze hebben beide een ander filter wat betreft de grofheid ervan, ze passen wel.
Ik denk dat jij een TDDI hebt met een gewone pomp erop, als je nu een fijn masig filter van een TDCI gemonteerd hebt dan krijgt de pomp het niet goed aangezogen.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar