Diesel met electronische pomp en turbomotor 2.5
loop prima, maar bij sationair draaien
na een minuutje begint rookvorming witte rook.
onder het rijden vrijwel geen rook.
Verstuivers zijn als eens vervangen, erg klep afgesloten.
wie heeft er suggesties? nu 185000 gelopen.
Vermogen e.d. onder het rijden prima,
start perfect.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verbrandingstemperatuur te laag, daardoor witte rook.
Of gebrek aan diesel... watvoor type pomp ?
Zit er een tussen die nl dit soort problemen geeft.. heb je deze laten uitlezen? of kun je dat laten doen?
water in brandstofsysteem?brandstoffilter aftappen of vervangen
kleppen stellen moet ook bij deze motoren
spannig distr riem?hierdoor kan de pompafstelling afwijken.
succes
Niet toch een "pisser" ?? dwz dat een van de verstuivers een verkeerd inspuitbeeld heeft??
De verstuivers zijn vorig jaar vervangen en het brandstoffilter zojuist, dit hielp niet,
Ga nu eerst de riemspanning controleren.
Type pomp lucas
DSA1096
06553A0G
8720A011A
Kan de dealer zo'n pomp / computer goed uitlezen, of ben ik beter af bij een diesel specialist?
alvast bedankt voor de suggesties
Als de pomp-timing niet juist is gaat het mmlampje aan.
Hoe is het met je koelvloeistof niveau?
Ondertussen de pomp laten checken, deze is perfect.
Ik merk wel op dat het gloeilampje even blijft branden als de motor al loopt.
Ik geloof dat deze transit alleen moet gloeien als het echt koud is, nu dus niet.
Wie is hiervoor de signaalgever?
Heb de temp sensor in het koelwater, en de luchtinl. temp sensor al vervangen, zonder succes.
koelvloeistof perfect, geen druk, blijft 100% op niveau. Vorig jaar is koppakking verv. en kop afgeperst.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar