close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford focus tddi: branstof

Bouwjaar: 2000

Mijn focus tddi ( 4-2000)slaat af zodra de tank voor 1/4 gevuld is, de tank is er onderuit geweest maar er werd niets geconstateerd wat niet goed zou zijn. Ikzelf heb het idee dat het de veiligheid is die voorkomt dat je de tank leeg zou rijden ( de boel ontluchten zoals voorheen )normaliter blijft er zo'n 4 liter in de tank omdat te voorkomen maar ik denk dat de aansturing dit in de war stuurd en het signaal geeft als de tank voor nog 1/4 gevuld is. Wie komt er met idee wat het probleem is zou kunnen zijn ????????

Geplaatst door

dupl-u-5558-5dd1472bb259c+vandhosting (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb een zelfde auto, heb dit probleem niet. Hoeveel liter gaat er eigenlijk in de tank? Volgens mij zit er geen beveiliging op om te voorkomen dat de tank leeggereden wordt.

Superu 0

21 jaar

Er zit wel degelijk een beveiliging op zodat je de tank nooit volledig kan leegrijden. Dit gebeurt evenwel volledig electronisch. Signaal tankvlotter wordt via een databus doorgestuurd van het instrumentenpaneel naar de computer motorregeling en die laat de motor schokken en uiteindelijk stilvallen. Dit gebeurt pas wanneer er nog maar 5% (dacht ik) brandstof aanwezig is. Het kan dat je meter foutief aanduidt, maar dat kan je laten nazien bij de dealer. Die kan de meter testen en kan het signaal van de vlotter opvragen en zien welke hoeveelheid de vlotter doorgeeft aan het instrumentenpaneel.

yoshi 0
badge

21 jaar

Er zit wel degelijk een beveiliging op zodat je de tank nooit volledig kan leegrijden. Dit gebeurt evenwel volledig electronisch. Signaal tankvlotter wordt via een databus doorgestuurd van het instrumentenpaneel naar de computer motorregeling en die laat de motor schokken en uiteindelijk stilvallen. Dit gebeurt pas wanneer er nog maar 5% (dacht ik) brandstof aanwezig is. Het kan dat je meter foutief aanduidt, maar dat kan je laten nazien bij de dealer. Die kan de meter testen en kan het signaal van de vlotter opvragen en zien welke hoeveelheid de vlotter doorgeeft aan het instrumentenpaneel.

yoshi 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.