👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo Allemaal, ik heb behoorlijk carterdruk bij ons transit custom uit 2014 de 125 pk versie, maar verbruikt geen olie en pluimt ook niet uit de uitlaat, nu las ik dat het waarschijnlijk de koper ringetjes zijn onder de verstuivers, weet iemand van jullie een adresje wie dat kan verhelpen, ik betaal natuurlijk contant!! alle hulp welkom groet Sake uit Friesland
Aanvulling: Je kan de pcv klep schoonmaken of vervangen.
De PCV klep (Positive Carter Ventilation) ontlucht je carter. Als je motor wat gaat slijten, neemt de druk in het carter toe, wat je ook merkt op het nokkenas deksel.Als de druk hoog is als je de olievuldop los maakt, is dat geen teken dat de slijtage veel te hoog is (tenzij in extreme gevallen), maar wel dat de PCV klep niet goed functioneert (= vderstopt zit), waardoor de ontluchter (PCV klep) niet of onvoldoende werkt en zich daar druk opbouwt.
Vuistregel: als je met stationair lopende motor een latex handschoen over de opening van de olievuldop heen trekt, mag die handsnoen zich niet opblazen. Als hij dat wel doet, zit de PCV klep verstopt.
Als de koperen ringetjes onder je verstuiver gaan lekken, krijg je vaak een zwarte teerachtige substantie rond je verstuiver heen, die ook erg stinkt. Als je dat niet hebt en je hoort/ziet ook geen lekkage aan de voet van je verstuiver, sluiten die koperen ringetjes nog goed af.
2 weken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
Als de koperen ringetjes echt zouden lekken en je gaat ze vervangen dan zal de carterdruk nog hoger worden. Zal eerder aan de zuigerveren liggen. (verbrandingsdruk ontsnapt via de zuigerveren het carter in!?)
2 weken