chefwerkplaats Ford met giga uitdaging
Patient: Ford Transit 2.5 tdi 100pk bj 1998
probleem: check engine lampje brand /mist motor vermogen
geconstateerd: fds foutcodes 1173,1174,1176
lampje licht op soms direct na starten,soms na decelereren
mist dan ook motor vermogen(schakeld over op nood-loop)
uitgevoerd: EECIV vervangen, motor kabelboom vervangen, 2x brandstofpomp vervangen(Lucas EPIC)
dit alles iom Hotline en Flying doctor..
iemand suggesties??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wij hebben in 1998 twee van die fords 100pk nieuw verkocht waarbij al gauw ditzelfde probleem onstond(geen vermogen,noodloop,erg hoog verbruik)Omdat dit om nieuwe auto,s ging werden wij door ford nederland doorgestuurd naar Buchli Dieselservice dat in Harderwijk gevestigd is.Wat er toen precies aan gedaan is weet ik niet meer.Was toen een veel komend probleem zeiden zij.
Bel anders eens even met die mensen.
succes gep
klopt dit probleem hebben wij al vaker meegemaakt, meteen mieuwe pomp of hulp van buchli was dit altijd op te lossen.
deze is echter veel hardnekkiger dan de gebruikelijke storingen
toch bedankt voor het mee denken.
andere suggestie uiteraard welkom
Hebben die code's ook te maken met je pomptiming? ( Ik weet ze gelukkig niet allemaal uit mijn hoofd)
start de auto goed warm en koud!koud slechte start of meteen afslaan zou er weleens een luchtlek in het brandstof circuit kunnen zitten vanaf de tank,filter naar de pomp.deze pompen zijn niet dol op lucht en je krijgt er de vreemste storingen van,verder hebbeb wij ook weleens op een ford drie pompen gewisseld in 4 maanden!!!!!!!!!!!!!!!! natuurlijk moet de pomp wel goed stan,verder kun je met de lucas tester de pomp aanleren met de motor computer.
ik bij een iets oudere transit met epic meegemaakt dat de massa's van de regelcomp niet goed waren
bij deze zat ie bij het handschoenkastje(regelcomp)
demotor slaat zowel warm als koud direct aan.
de foutcodes hebben inderdaad betrekking op de pomptiming.
het vreende is dat de stuurspanning van de timing varieerd tussen 5 en 3 volt, terwijl de andere stuurspanningen continu 5 volt leveren..
iom Ford Nederland (flying doctor) gaat de auto naar a'dam waar bij een door ford aangewezen motor revisiebedrijf de auto iom ford tegen het licht gaat houden.
als er oorzaak gevonden is laat ik jullie dat weten, bedankt voor het meedenken..
heb 1 maal gehad dat het lampje aanging doordat er een autom.spanner bij de d-riem was gemonteerd hierdoor klapperde de snaar .toen gewoon weer de vaste spanrol gemonteerd en was alles weer oke.
goeie tip raja, mocht het daar inzitten dan mag de hotline wel effe achter hun oren krabben!!
hallo mannen, eff een update:
-automatische spanner d-riem vervangen(geen resultaat)
-kabelboom doorgesoldeerd op de brandstofpomp (geen resultaat)
-3 weken bij Ford in onderzoek geweest(geen resultaat)
-brandstofopvoerpomp en leidingen vervangen (geen resultaat)
tja wij weten het niet meer.....
auto is nu naar Diesel Buchli voor verder onderzoek.
ik houd jullie op de hoogte..
Ruud
laat gmto hem onder handen nemen. misschien...
19 jaar
Of de uitlaat zit verstopt.....
het probleem is opgelost, diesel Buchli in harderwijk heeft het probleem gevonden en opgelost.
in alle pompen zat een defecte brandstoftemperatuursensor en defecte nokpositiesensor (nieuwe onderdelen zecht dus ook niet alles)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar