Als ik ga rijden wordt de kachel normaal warm maar na verloop van tijd wordt het weer koud in de auto.
Als ik de temp. instel op 26 gr. dan komt er een klein beetje lauwe lucht uit, als ik dan de temp. omlaag instel dan gaat de fan harder draaien en de temp. zakt nog verder.
Voor dit probleem ging de fan harder draaien als ik de temp. omhoog stelde en niet bij het omlaag stellen.
Als ik de instelling op HI zet dan komt er wel warme lucht uit de blaasopening.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is een probleem met de sensor achter het roostertje links onder de knoppen. Moet een ventilatortje achter zitten; deze gaat vaak kapot, en is niet los te vervangen. Gehele kacheleenheid moet vervangen worden, en daarvoor moet het dashboard eruit. Heb helaas hetzelfde gehad met een Focus, waarbij de dealer aanraadde de climate control op handbediening te zetten.
Ik vond de climate control erg "onbehouwen" werken, als het buiten warm was, werd je zowat het eerste kwartier uit de auto geblazen, bij koude buitentemperatuur duurde het lang voordat de ventilator begon te blazen, en dan steeds harder, totdat deze na ca 20 minuten er bijna mee stopte, de temperatuur weer zakte, en deze NIET meer werd bijgeregeld. Waardeloos systeem.
Kortom: niet meer op "auto" stand zetten, maar handmatig regelen (werkt het beste, en kost niets)
Bedankt voor je bericht.
Ik heb het dashboard uitgebouwd en de sensor en de ventilator schoon geblazen.
Alles werkt weer naar behoren.
Het schoonblazen kan ook via het rooster gebeuren met een compressor, dan hoef je niet het dashboard te demonteren.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar