ik heb d-riem vervangen volgens het handboek en nu wil hij niet starten wat kan dat zijn 1e cil boven in gezet blindeplug vastgezet en de nokkenassen vast gezet met een strip alles optijd staan volgen het handboek wat kan het zijn
Geplaatst door erik28 (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden
Krukas op tijd, tegen de afstelpen aan en de bout vervangen en vastgezet met 40Nm +90 graden?
Dat moet je toch eerst voor 100% zeker weten, daarna alles nalopen wat je los gehad hebt.
Suc6
erik28 (0), 13 jaar geleden
dat weet ik zeker wat je zegt heb ik gedaan maar hoe zit de telling van de cilinders is cil 1 vanaf de d-riem geteld of is cil1 van af de bak kant want als ik hem start ploft hij en er komp rook uit het luchtfilter ik hoor het graag
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
Vanaf de D- riem is de eerste cilinder.
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
heb je de bougiekabels wel goed aangesloten??
erik28 (0), 13 jaar geleden
ja dat kan maar op 1 manier heb ik al naar gekeken is goed
ik snap er niks meer van
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
weet je echt zeker dat je distributie op tijd staat? dus niet 180 graden verkeerd?
erik28 (0), 13 jaar geleden
ik heb de 1 cil boven in gezed en de krukas via de blindeplug geblokeerd en de nokkenas met een strip vastgezet de bijde assen in 1keer zo heb ik het gedaan weer opgebouwt en niet aan slaan maar ploffen uit luchtfilter
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
[quote=erik28]ja dat kan maar op 1 manier heb ik al naar gekeken is goed
ik snap er niks meer van[/quote]
heb je de kabels bij de verdeler dan verkeerd geplaatst.?? Controleer dit.
erik28 (0), 13 jaar geleden
dat is goed heb ik nagekeken maar waar moet de krukas geblokeert worden id dat op de vlakke kant op de wang of is er een sleuf waar de paspen in valt
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
bij zo'n antwoord bekruipt mij het gevoel dat je toch niet helemaal zeker bent van je zaak....
erik28 (0), 13 jaar geleden
ik ben er wel zeker van maar ben aan het zoeken naar een oplosing het kan zijn dat iemand dit ook is heeft gehad en kan zeggen wat het is
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
oke,dat snap ik,was ook niet verkeerd bedoeld.
je hebt zo te lezen gewoon op het verkeerde tijdstip een vonk. zoals ralf al zei,de kabels ook gecontroleerd bij de verdeler?
erik28 (0), 13 jaar geleden
ja dat denk ik ook 180 graden morgen maar ff kijken dan weet ik meer
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
dus toch niet helemaal zeker...
Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden
180* verkeerd maakt niet uit. vanwege de disbobine vonken 1+4 en 2+3 tegelijk
Krukas blokkeer je tegen de krukwang aan(cil 1 en 4 staan in bdp), hij kan dan dus wel linksom terugdraaien!
Controleer dit eerst maar eens.
Suc6
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
180° maakt niet uit ????
Jij bedoelt dat 360° geen verschil maakt.
erik28 (0), 13 jaar geleden
360° maakt wel het verschil hij loopt weer bedankt voor de tips en advies
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
Dus je bedoelde een VERSCHIL van 180°. Duidelijk
mooi dat ie weer loopt
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
bedankt voor de feedback!