Ford Focus: diesel brandstof pomp

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDDI

Hallo,

heb focus uit 2001, ttdi 1.8
185000 km op de teller
182000, brandstofpomp kapot, vervangen door een revisie pomp.
nu weer een probleem.
sloeg af tijdens het rijden en het gloeilampje begon te knipper, koppeling in en opnieuw starten.
dat is een aantal keren gelukt tot het steeds meer achter elkaar gebeurde en toen was het afgelopen.
ANWB kwam er niet uit, naar eigen garage gesleept/ gegaan, computer er op en gaf veel problemen op rond de opnieuw de brandstof pomp. deze is nu weer vervangen, auto loopt weer maar af en toe op 3 cilinders.
heeft iemand nog enig idee wat het nog zou kunnen zijn ? en waar te zoeken ?

Groeten Dave

Daffy Boeijen

Geplaatst door Daffy Boeijen , lid sinds 15 jaar geleden

11 Reacties

poppekast PRO, 15 jaar geleden

heb je toevallig een keer benzine getankt?

Daffy Boeijen, 15 jaar geleden

[quote=poppekast]heb je toevallig een keer benzine getankt?[/quote]
bedankt voor de reactie,
nee, dat is mij nog nooit gebeurt en dus ook niet.
ik denk dat anders de garage dit wel had gemeld.
dus dat kan het niet zijn.

poppekast PRO, 15 jaar geleden

denk dat je verstuivers dan ook niet zo goed meer zijn als je pomp kapot loopt komt er slijpsel in de leidingen waardoor je verstuivers kapot kunnen gaan denk dat je t ongeveer hierin moet zoeken

Postie PRO, 15 jaar geleden

Als de verstuivers kapot gaan gaat het lampje niet knipperen hoor, dit is een TDDI.
Ik denk dat je het moet zoeken in de bedrading cq de stekker van de brandstofpomp.
In het verleden zijn er al veel pompen vervangen terwijl er een stekker op zat die niet goed is.
Maak de stekker eens los van de pomp en pak een nieuw boordje van 2,5 mm.
Deze moet goed klemmend in de vrouwlijke pennetjes van de stekker passen.

Daffy Boeijen, 15 jaar geleden

[quote=Postie]Als de verstuivers kapot gaan gaat het lampje niet knipperen hoor, dit is een TDDI.
Ik denk dat je het moet zoeken in de bedrading cq de stekker van de brandstofpomp.
In het verleden zijn er al veel pompen vervangen terwijl er een stekker op zat die niet goed is.
Maak de stekker eens los van de pomp en pak een nieuw boordje van 2,5 mm.
Deze moet goed klemmend in de vrouwlijke pennetjes van de stekker passen.[/quote]
alle stekkers zijn door de ANWB en garage na gelopen en waren goed.
auto loopt nu wel alleen stationair soms op 3 cilinders, met gas geven gaat hij naar 4.

Daffy Boeijen, 15 jaar geleden

nog mensen ideeen ?

gr. Dave

paddo, 15 jaar geleden

hoe is de compressie ?

gr paddo

primera p11, 15 jaar geleden

Ik denk toch slijpsel in de verstuivers.
Pomp is kapot gegaan en het slijpsel van de pomp is in de verstuivers terecht gekomen.

focuske, 15 jaar geleden

misschien de wagen weg doen, dit is misschien in oplossing

Daffy Boeijen, 15 jaar geleden

hallo,

voor de derde maal een pomp gemonteerd, door diesel specialist, is nu wel goed.
hopelijk blijgt het zo.
hebben wel vermeld dat ze iets aan de lagers hoorden in het blok.
is dat bij iemand bekend, dat dat meer voorkomt ?

gr. Dave

Postie PRO, 15 jaar geleden

Ja pistonpen lager loopt er wel eens uit bij deze motoren..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.