Ford Courier: diesel courier krijgt geen brandstof

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800

hallo ik heb een ford courier die niet meer aanslaat.
Gloeiinstallatie is al nagekeken, brandstoffilter is vervangen en de leidingen zijn gecontroleerd
Vermoed dat er een brandstofpomp is die niet werkt, zit deze in de tank?
En hoe kn ik de brandstofpomp ontluchten en/of testen.

Alvast bedankt,

Jan

johan9

Geplaatst door johan9 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Courier? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Gaat de afsluiter op de brandstofpomp open als je het contact aan zet. Heb je gemeten of daar dan spanning op staat. De afsluiter zou ook mechanisch kapot kunnen zijn als er wel spanning op staat.

Hans

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

wat hans zegt
draai m los en haal even binnen werk eruit
dan er in en starten
doet ie t uit zetten in 1e versn en koppeling oplaten komen met ingetrapte rem
dan even een nieuwe halen
doorslijtage gaan ze klemmen en sluiten niet meer af of willen niet meer open

johan9 (0), 16 jaar geleden

klepje had ik al gemeten gebruikt ook gewoon stroom en ik hoor hem ok duidelijk klikken.....maar er zit ook een klepje waat iets lager zit deze klikt niet ??? zit op de zelfde aansluiting aangesloten?? waar dient deze dan voor kan dat mogelijk mijn probleem wezen als ik hem even lekker doorstart met flinke accu valt me wel op dat i flink blauw walmt ???

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

De afsluiter hoor je een tikje geven die andere klep is de zgn fitzklep die hoort door te blijven tikken als het contact aanstaat deze vervroegd het inspuitmoment tijdens het starten als ik me niet vergis.Dus deze werkt waarschijnlijk niet

Hans

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

dan moet ie toch wel teken van lleven geven en zeker na doorstarten
ik ga voor die afsluiter

johan9 (0), 16 jaar geleden

hoi t wil nog steeds niet lukken weet zeker dat de gpoei inst goed werkt klepje en alle andere magneet spoeltjes gecontroleerd.
enook andere geprobeerd van sloop gehaald, slaat dus echt niet aan..staat wel lekker blauw te walmen als ik lekker doorstart
en soms lijkt het heel kort als of die bijna aan gaat ....begin echt te denken dat de inspuitpomp wat mankeert..
maar vraag me echt af of er geen voordrukpomp ergens moet zitten???? wie weet wat ik nu nog kan proberen.
vind het zo zonde als ik een andere inspuitpop plaats en het dan nog niet werkt.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

brandstof filter vervangen
misschien vuil
en let ook op de afdichtingen
als deze lekken zuigt ie valse lucht en doet ie t ook niet

johan9 (0), 16 jaar geleden

ja is het eerste wat ik gedaan heb filter vervangen liedingen gechect,,waren wel een paar slechte verbindingen heb wat slangen vervangen en nieuwe slangklemmen gemonteerd,,, snap er geen moer meer van ...begin echt te denken dat pomp wat mankeerd of dat i op een of andere onverklaarbare manier van tjd is??? d riem zier er nog wel goed uit mist geen tanden oid??

johan9 (0), 16 jaar geleden

ik heb intussen de injectoren gedemonteerd?? ga ik eerst maar laten reinigen en afstellen compressie van de motor is zonder twijfel goed..
ook heb ik de complete pmp gedemonteerd.ga daar een sloop exemplaar op zetten...ik twijfel toch aan die pmp..
maar ik vraag me af of iemand me aan de afstel gegevens van de distributie kan helpen..zo dat ik ook zeker weet dat dat ook goed is.
heb de boel nu wel gemerkt met markeer stift maar werk liever met de orginele merktekens..
maar zie ze zo ff snel niet staan..deze motor heeft voor de pomp een aparte riem

johan9 (0), 16 jaar geleden

Intussen een nieuwe dieselpomp geinstalleerd, nieuwe injectoren loopt verschrikkelijk slecht en onder
de 1700 toeren niet.
Compressie is goed, kan volgens mij alleen de timing vergaan zijn?! riem was ook slecht wie kan mij
a.u.b. helpen aan de afstelgegevens (dringend moet vanavond af zijn)

Alvast heel erg bedankt

Johan

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk effe in je mail box
heb wat plaatjes en beschrijving gemaild

johan9 (0), 16 jaar geleden

ok ik heb je mail gehad distr staat op tijd maar ik ben er wel l\klaar mee...denk dat i gewoon dood is en naar de hoop gaat...
krijg hem niet meer goed lopend,,heb alles geprobeerd ergens zonde want compressie is goed dus moet i goed kunnen lopen maar ik zou niet meer weten wat ik nog kan ondernemen ..en ga er niet te veel meer aan spanderen, maar bedankt vor de moeite en voor het mailtje
gr johan

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

en heb je al zonder die afsluiter geprobeerd

johan9 (0), 16 jaar geleden

ja krijgt met nieuwe pomp oook brandstof genoeg .andere injectoren er in .paspen gehaald en distr gechect. alles op tijd compressie goed wil alleen maar boven de 1500 rpm blijven lopen en loopt dat op 3 poten ..zo voelt het in ieder geval..
maar loopt nu wel maar kan er niet mee rijden zo...maar kan het niet uitstaan dat ik het niet goed krijg haha....maar denk dat
de hoop hem nog rest..in ieder geval bedankt voor mail.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ingeving
is je nokken as en/of pomp tov kras niet 1/2 slag verdraaid

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Is die auto goed rijdend neer gezet? Er toch toch geen benzine bij getankt per vergissing!!

Hans

johan9 (0), 16 jaar geleden

nee vogens eigenaar is er niets verkeerd getankt en de diesel ruikt normaal....dus dat sluit ik uit ...
en dat de de kruk as verkeerd sraat tov nokas heb ik ook gekontroleerd ....zelf zit ik nu te denken aan versleten nokas motor liep al tijdje slecht
ga er denk ik maar sloop motor in doen ??? grote stappen snel thuis denk ik dan maar
maar uit principe zou ik het wel willen weten wat het nou is ???? gr johan en ieder bedankt voor mee denken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.