Hallo allemaal,
Mijn ford heeft een probleem dat ik niet achterhaalt krijg de benzinefilter, bobine met bougiekabels en bougies heb ik reeds vervangen om het proberen uit te sluiten.
Het probleem is dat er een flinke dip ontstaat in het toerental waarbij de motor bijna afslaat en zich weer hersteld.
De eenne keer is het erger als de andere keer.
Het gebeurt voornamelijk wanneer de auto koud is al wil hij het ook een soms doen bij warme motor.
Soms stottert de auto ook alsof deze geen brandstof krijgt wanneer ik dan flink op het gas trap en dan hoog in de toeren kom loopt hij weer een tijdje normaal.
Weet er iemand advies te geven in welke hoek ik zou moeten zoeken.
Mvg Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Monopoint injectie ?
Het is een multipoint injectie ik kan de injectoren alle 4 zien zitten
3 jaar
Gasklephuis is goed schoon en er zit geen speling op de klep ?
Sorry voor de superlage reactie ik heb nu net pas de tijd gekregen om te kijken ik heb het gasklephuis gedemonteerd en zie dat de regelaar aan de linkerzijde helemaal geen pinnetjes bevat.
Deze lijken weg gehaald te zijn door de vorige eigenaar.
Het lijkt me dan ook logisch dat die de gaspositie niet kan lezen.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik met de code zoals op de foto bij een ford ka gasklephuis uit kom.
Schoonmaken heeft dan weinig zin tot ik daar een nieuwe regelaar voor heb?
3 jaar
Ik heb een ander gasklephuis erop gezet en de motor loopt weer mooi stationair :)
Nu zit ik met het volgende probleem zodra de motor goed warm gereden is start deze niet meer althans met het nodige gas intrappen en doorstarten slaat deze weer aan en kan ik rijden.
Soms slaat hij ook uit bij het maken van een bocht bij een laag toerental.
Wat zou hier het euvel kunnen zijn ik lees op het internet dat er luchtbubbels in de brandstofleiding kunnen komen? En andere mensen hebben het over een storende startmotor dat zou toch niet kunnen terwijl de auto rijd?
Of zijn er nu een tweetal extra problemen aan het daglicht gekomen?
3 jaar
Luchtbubbels in de brandstofleiding is iets van vroeger toen er nog carburateurs gebruikt werden.
Bij een inspuitsysteem van deze tijd wordt er continue brandstof rondgepompt.
Het teveel aan brandstof gaat terug naar de tank via de retour leiding.
Hierdoor ontlucht het systeem zich zelf en komen er ook geen nieuwe lucht bubbels.
Ik zie de startmotor ook niet storen als deze niet aangestuurd wordt.
Op die Engelse site meende ze dat wanneer de motor warm zou zijn er luchtbubbels in de leiding kon ontstaan. De startmotor kan ik mij ook niet voorstellen eerlijk gezegd.
Wat mij opvalt is dat de auto zeer slecht start wanneer deze warm is en bij laag toerental uitvalt onder het rijden? Heeft iemand nog andere ideeën suggesties dan hoor ik het graag!!
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar