Hallo,
Gisteren motor gestart, en stilgevallen met grote klop, en niet meer gestart gekregen.
Vandaag gedeeltelijk gedemonteerd.
Eerste vaststelling, cilinderkop waarschijnlijk niet gebarsten. T.h.v nokkenassen.
Nokkenassen verschillen 6 tanden van elkaar.
Geen visulele defecten aan ketting.
Geen compressie kunnen meten.
misschien kleppen krom, cilinderkop gaat er morgen af.
Belangrijkste vraag is herstellen of schroot van maken?
is al 8 jaar en 160.000 km.
grts
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de nokkenaslagerkapjes niet gebarsten zijn en de boutjes zitten ook nog allemaal vast zou ik gewoon een nieuwe ketting er om doen, kop mooi laten zitten. Kleppen zitten recht boven de zuiger.
Anders monteer je eerst de ketting en dan compressie gaan meten.
Hallo,
vandaag cilinderkop en distiubutie gedemonteerd.
Cilinderkop gelukkig onbeschadigd. Pistons ook.
Ketting van de distributie heel erg uitgerokken.
Dus cilinderkop laten controleren op kapotte kleppen en lichte revisie.
Distributie ketting en spanner vervangen
En dan terug monteren en hopelijk is dan alles goed.
Al opgelost? Heb eenzelfde auto staan met gerekte ketting.... gezien bij jou de kop nog heel was durf ik de gok wel te nemen om er alleen een nieuwe ketting incl toebehoren op te zetten....
Wat is de oorzaak van de gebroken ketting? Olieprobleem of slechte ketting
Hallo,
was het forum even uit het oog verloren.
Wagen is al bijna 2 weken volledig hersteld.
Cilinderkop volledig gereviseerd, vlakken, kleppen slijpen en nieuwe dichtingen op kleppen.
Distributieketting vervangen, was wel niet gerokken. Alsook kettingspanner, nieuwe was ander model, waarschijnlijk zat daar de oorzaak.
En multieriemen en alle meelooprollen en spanners vervangen.
Loopt wel wat harder nu dan voorheen, maar gaat terug voortreffelijk. Hopelijk is hij terug 158.000 goed nu.
Grts
@ ford-master, als de nokkenassen niet omhoog gekomen zijn in de cilinderkop zou ik de volgende keer ook het risico nemen en gewoon
de distributie juist zetten en de nodige onderdelen te vervangen.
Nu heeft het veel geld gekost.
Inmiddels is de kop er al af en zijn alle kleppen helaas geraakt, dus word complete kop revisie....
Ja, dat is helaas niet goed. Als de kleppen geraakt zijn, goed kijken naar de bruggen van de nokkenassen? Bouten durven namelijk uitscheuren en dan is de cilinderkop compleet weg te gooien.
Hoe zien de zuigers eruit?
Hopelijk komt het goed. De mijne loopt terug als een trein. Heb echt veel geluk gehad.
Verdere diagnose....Kleppen krom, 2 drijfstangen krom, alle zuigers hebben afdrukken van de kleppen......
Einde motor blok
Kop word gereviceerd en komt een nieuw draaiend gedeelte in.... Auw....
Doet zeer ja maar toch bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar