close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Distributieriem - Hoe en wat?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V Zetec-e

Hallo,

2 weken geleden is bij mijn auto de dbriem vervangen, echter bleek deze net 2 tanden uit tijd te staan.
Hij liep alleen slecht stationair, verder in orde en geen problemen.

2500km later (2 weken verder) weer terug gegaan naar de garage, en bleek de timing niet goed te staan.
Riem is er vanaf geweest, timing bij gesteld. Gisteren is hij er nog een keer vanaf geweest omdat een
lager begon te janken (een nieuwe), en uit voorzorg vervangen.

Nu is mijn riem er dus 2x vanaf geweest in 3500km, of 3 weken tijd. Ik vraag me af of dit wel zomaar kan?
Kun je die riem zomaar eraf en erop leggen? Zit er nog een bepaalde rek in? De kans op klappen groter?

Volgens de garage geen probleem. Na een half jaar zou de riem wel vervangen moeten worden bij een
dergelijk iets werd mij verteld. Is dit zo? Of kan ik beter nog een keer de riem laten vervangen á 400,00

Gr. C.

Geplaatst door

cdegroot (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo c,


zover ik weet word altijd afgeraden om de riem meerdere malen eraf/erop te zetten ( ook als het een nieuwe is), denk niet dat het meteen kwaad kan maar snap niet dat ze in de garage niet gewoon even een nieuwe riem hebben gemonteerd bij het opnieuw monteren, dingen kosten bijna niks.


mocht ie springen binnen dan weet je wel waar je moet zijn ( hun vonden het namelijk niet nodig)


gr danny

danny1937 0

15 jaar

dus hebben ze de distribuite vernieuwd niet op tijd gezet en ook nog niet alle onderdelen vervangen zoals een looprol of spanrol omdat er een lager begonte janken en dan 400 euro moeten afrekenen,dus als hij wel op tijd had gestaan had jij doorgereden en was er een lager kapotgelopen met alle gevolgen van dien,nou lekker is dat,bij distributie wissel alles vernieuwen duur of niet duur veel werk of niet ,dat is nou eenmaal zo,vind je dit duur dan moet je voordat je een wagen aanschaft even informeren wat het een en ander kost(bedoel ik jou niet mee maar in het algemeen) ik denk dat ze alleen de riem hebben vernieuwd en bij nader inzien toch ook nog maar een looprolletje vervangen

en dan de spanrool
dan de waterpomp
dan de multiriem spanner
dan de looprol
hebben ze wel een vaste klant elke maand binnen
dat heet omzet creeren

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

De loop en spanrollen zijn wel vervangen, er stond alleen een rol te strak.
Deze heeft hij iets losser gezet en toen was het gejank weg.

Maar kan het echt kwaad dat hij er nog 2x vanaf is geweest? Hij zegt van niet, andere universele zegt ook van niet.
Maar, hoor toch ook vaak anders. Ik wil graag weten waar ik goed aan doe, nogmaals de set of niet.

cdegroot 0

15 jaar

op zulke korte termijn niet... als je ettelijke duizenden km had gedaan zou ik hem wel veranderen. Ik maak me meer zorgen om de lagers als de riem idd te strak gespannen stond

AR 67202 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.