close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus Wagon 2012: Electrisch raam probleem

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: PNDA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 92

Goedendag,

Ik heb een ford focus mk3 station uit 2012.

Nu heb ik problemen met het elektrische raam bestuurderszijde. Ik heb de draadloos kabel gecontroleerd en niks gevonden qua breuken.
Ik het ook de stekker van het motortje losgehaald en de spanning gemeten naar op de schakelaar naar beneden te klikken en omhoog. Ik meet 11.65v. / -11.65 v.

Als ik stekker weer aansluit op de motor gebeurt er wederom niks.

Vraag: klopt de 11.65volt spanning? Of is deze te laag?

Zou dit aan mijn 6 jaar oude accu kunnen liggen?

Of zou het motortje gewoon stuk zijn.?

Bedankt

Geplaatst door

asr09111977 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Draadboom kabel

asr09111977 0

2 jaar

Liep de motor toen je aan het meten was ?
Los het huis van het motortje eens iets op zodat hij iets wil bewegen , zet hem weer vast en probeer , als je rechtstreeks spanning op het motortje zet doet hij het dan wel ?

Bedankt voor je antwoord.
De motor liep niet toen ik aan het meten was. Het passagiers raam deed het wel gewoon.

asr09111977 0

2 jaar

Met de stekker los meet je onbelast. Kan zijn dat de spanning met aangesloten stekker wegvalt.

Zou de motor stuk kunnen zijn?
Waar ligt dat dan aan dat de spanning wegvalt als stekker wel aangesloten zit op het motortje? Ik kan alles wel vervangen maar dat wordt een dikke rekening. Kabelboom 105€ incl btw, raam mechanisme met motor 290€ incl.btw
Exclusief arbeid.

asr09111977 0

2 jaar

Je kan toch eerst de motor direct aansturen. Dan weet je of de motor wel of niet werkt. Spanning kan wegvallen door slechte verbinding. In voeding of massa.

Dat gaf ik al aan Arjan eerst een goede diagnose stellen lijkt me , onderdelen op goed geluk vervangen is een dure sport.

En over die accuspanning: die moet je rechtstreeks op de accu meten.
De lage spanning die je nu meet is niet de oorzaak van de problemen.
Bij draaiende motor moet boven 2000 toeren de accuspanning boven de 13,5 Volt liggen. Als die lager is laadt de dynamo niet goed bij.
De accuspanning op de accu (gemeten met motor uit) moet boven de 12 Volt zijn, lager betekent meestal een kapotte cel.

Heino4267 655

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.