het probleem is dat de accu bij stilstand nacht of dag zijn stroom verliest zodat ik niet kan starten soms accu helemaal dood.
dan maar starten met startkabels .accu is goed 1 jaar oud, dynamo is pas vernieuwd.
volgen de computer test zit er en storing in climate control.verwarming doe ook raar tijdens rijden bijv staat op 20 gr wordt dan wel warm maar
na een tijdje wordt het koud later weer warm tewarm volgen mij.en bij het inschakelen van de voorruitverwarming gaat de verlichting
zo goed als uit ook bij het inschakelen van de ontdooi/ontwassem knop.ik weet niet waar precies het probleem zit
graag UW advies.
b v dank
p.mechielsen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laadt de dynamo goed bij ? ff meten bij draaiende motor met een multi meter op de accu.
als de dynamo niet (goed) bij laadt heb je idd stroom te kort om te starten .
als de dynamo de accu wel voldoende bij laadt , kan het zijn dat er een lek stroom aanwezig is die je accu leeg trekt.
ik denk dat het probleem met de climate control een probleem op zich is en waarschijnlijk niets met de lege accu te maken heeft.
dit kun je uit laten lezen bij de garage / dealer .
bedankt limbra voor je reactie heb accu en dynamo al doorlaten meten is allemaal goed prima zelfs
bijv gisteren auto stond 2 dg stil start direkt wil 3 uur later weg niets meer bij starten alles gaat uit
en alleen tiktiktik van de start motor denk ik .gestart met start kabel start direkt hen er 1km mee gereden
stil gezet en kon weer gewoon starten 1 klik en draaien. ik weet het niet meer.
gr p.mechielsen
13 jaar
Dan misschien toch een lek stroom die je accu bij stilstand leeg trekt ,
alhoewel ik dat niet kan rijmen met het feit dat hij na 2 dagen stilstaan wel start en na 3 uur niet meer.
heb je geen verbruiker in je auto die na het afzetten van het contact stroom blijft vragen ? ik bedoel hiermee niet het klokje , radio of carkit, maar bijvoorbeeld een lampje wat ongezien blijft branden (kofferbak lampje misschien ?)
Of misschien een kabel die dan wel en dan weer niet contact maakt ergens , (doorgeschuurde kabel),
zijn de aansluitingen / kabels van je start motor al gecontroleerd op slechte verbinding , oxidatie of breuken?? m.n. de constante voeding (12v) en de start commando kabel vanaf je contactslot? (te grote overgangs weerstand waardoor er te weinig capaciteit overblijft voor de start motor.)
Tevens alle Massa verbindingen controleren. (carrosserie - motorblok - accu).
Toen je het laadt vermogen van de dynamo hebt (laten) controleren , hoeveel volt was die laadt spanning ?
Ik ben van mening dat de accu toch nog de boosdoener kan zijn. Je geeft aan dat de dynamo goed is.
Ik werk veel met accu's en sta al nergens meer van te kijken.
Het ene moment werkt hij goed om er vervolgens mee te stoppen, en het daarna weer een paar dagen te doen.
Ook nieuwe accu's.
Kun je om te testen een andere accu monteren. Evt een gebruikte om de accu uit te sluiten.
Zeker omdat je zegt dat hij na 2 dagen start om er vervolgens na 3 uur de brui aan te geven.
Gr Fred
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar