Ford Escort: Escort die veel stottert en rookt bij start en soms bij stationa

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TD 90PK

Eerste probleem

Bij het starten, moet ik veel gas geven voordat die aanslaat, ook na een paar keer voorgloeien.
Motor start dan met veel gestotter en wit rook. Af en toe bij stationair draaien stottert de motor en komt er veel rook uit en soms lijkt de motor in te houden waarna die ineens hoge toeren draait met veel rook alsof er op de gaspedaal gedrukt werd.

Tweede probleem
Auto trekt normaal. maar als je van het gaspedaal af komt en er weer op drukt, begint de auto te bokken als de motor net tussen 2000 en 2500 toeren draait. Eenmaal weer voorbij de 2500 dan loopt hij normaal.
Of als je naar een andere versnelling gaat die lager uitvalt dan 2000 toeren dan kan je ook probleemloos doortrekken.

Herkent iemand deze problemen?

Bedankt voor jullie reacties

Brian27

Geplaatst door Brian27 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Clipper97 (0), 17 jaar geleden

Hoi Brian,

Ik lijk het zelfde probleem te hebben. Stotteren bij ongeveer 2400tpm en daar boven is het ineens weer weg.
Tevens veel roet bij optrekken vanuit lage toerentallen en of stilstand.
Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden en ik heb bijna alles vervangen dat er te vervangen is uitgezonderd de pomp en de motor.
Mocht je de oplossing vinden, laat gerust iets weten.
Als mijn Escortje terug rijdt zoals het hoort, ik geef je een seintje.

groeten

Brian27 (0), 17 jaar geleden

Beste Clipper97,

Ik werd onlangs verteld dat het roken door lekkende verstuivers wordt veroorzaakt.

Heb jij die ook vervangen?

Clipper97 (0), 17 jaar geleden

Ik heb enkel de 3de verstuiver vervangen, daar deze het inspuitmoment meet.
De andere verstuivers heb ik nog niet getest maar zal ik zeker doen één van de komende weekends.
Wat ik wel weet is dat wanneer ik naar de technische controle moet dat ik dan steeds gebuisd ben voor de uitlaat. Ik kan enkel slagen als ik de vuldrukregeling op de brandstofpomp op één omwenteling na dicht zet en dan gaat de wagen voor geen meter meer.
Ik hou je op de hoogte.

Clipper97 (0), 17 jaar geleden

Ik heb nog wel een andere denk piste, namelijk de koppeling.
Ik heb ooit eens iets gelijkaardigs gehad op een BMW M3 procar wagen. Die wagen schokte ook bij een bepaald toerental, maar daar zat wel een sportkoppeling onder, bijgevolg weet ik niet of standaard koppelingen hetzelfde teweeg kunnen brengen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.