close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: turbo opgeblazen bij roetmeting !?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 turbo diesel

na roetmeting blijkt de ford escort wel te rijden , maar met name wanneer de auto warm is , is er geen trekkracht meer.
ik kom zelfs in de 2e versnelling een simpele helling moeizaam naar boven.
wanneer de auto op snelheid is, loopt ie wel; echter inhalen bij 100 km/uur is levensgevaarlijk vanwege powergebrek.
garage suggereert dat de turbo niet meer werkt.
zou dit de enige mogelijkheid kunnen zijn; kosten zijn nml. erg hoog (1300-1500 euro).
vraag is of de auto dit nog wel waard is vanwege 295.000 kms.
Reed echter voor de roetmeting nog perfect.

Geplaatst door

jphreulen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit de roetkat niet dicht of blijft de EGR niet open staan? Turbo zelf lijkt mij sterk.

paulmichiel 0
badge

17 jaar

wat is een EGR ? en een roetkat ? is dat de demper of de katalysator ?

[quote=paulmichiel]Zit de roetkat niet dicht of blijft de EGR niet open staan? Turbo zelf lijkt mij sterk.[/quote]

jphreulen 0

17 jaar

EGR klep zit tussen de uitlaat en de luchtinlaat en voert inerte uitlaatgassen terug naar het inlaat traject van de motor.
Dit bij deellast om de NOx uitstoot te beperken, deze klep is gesloten bij vollast, als deze open blijft staan door roetvorming zal de motor bij belasting slecht lopen.

De roetkat zit vooraan in het uitlaat traject, de roet wordt hierin opgevangen en verbrand, bij het dicht roetten zal het uitlaattraject gesmoord worden, motor trekt niet/loopt slecht.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Bij mij was ooit hetzelfde probleem na een APK; bleek er bij de motor een simpel vacuum-slangetje losgetrokken ;-) vastzetten en weer lopen als de beste.

jakkemeiner 0

17 jaar

Conroleer eerst eens de rubberen slang van de inlaat. Deze kan door olieresten week zijn geworden en met gasgeven dichtknijpen met als gevolg geen vermogen meer. Komt vaker voor!!

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

het blijkt dat de roetvanger (katalysator) helemaal vol zat. Dus helemaal geen turbo opgeblazen zoals al eerder opgemerkt.
Auto trekt weer als een lier. met dank aan alle goede adviezen.

jphreulen 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.