na roetmeting blijkt de ford escort wel te rijden , maar met name wanneer de auto warm is , is er geen trekkracht meer.
ik kom zelfs in de 2e versnelling een simpele helling moeizaam naar boven.
wanneer de auto op snelheid is, loopt ie wel; echter inhalen bij 100 km/uur is levensgevaarlijk vanwege powergebrek.
garage suggereert dat de turbo niet meer werkt.
zou dit de enige mogelijkheid kunnen zijn; kosten zijn nml. erg hoog (1300-1500 euro).
vraag is of de auto dit nog wel waard is vanwege 295.000 kms.
Reed echter voor de roetmeting nog perfect.
Geplaatst door jphreulen (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
paulmichiel (0) PRO, 17 jaar geleden
Zit de roetkat niet dicht of blijft de EGR niet open staan? Turbo zelf lijkt mij sterk.
jphreulen (0), 17 jaar geleden
wat is een EGR ? en een roetkat ? is dat de demper of de katalysator ?
[quote=paulmichiel]Zit de roetkat niet dicht of blijft de EGR niet open staan? Turbo zelf lijkt mij sterk.[/quote]
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
EGR klep zit tussen de uitlaat en de luchtinlaat en voert inerte uitlaatgassen terug naar het inlaat traject van de motor.
Dit bij deellast om de NOx uitstoot te beperken, deze klep is gesloten bij vollast, als deze open blijft staan door roetvorming zal de motor bij belasting slecht lopen.
De roetkat zit vooraan in het uitlaat traject, de roet wordt hierin opgevangen en verbrand, bij het dicht roetten zal het uitlaattraject gesmoord worden, motor trekt niet/loopt slecht.
Cor
jakkemeiner (0), 17 jaar geleden
Bij mij was ooit hetzelfde probleem na een APK; bleek er bij de motor een simpel vacuum-slangetje losgetrokken ;-) vastzetten en weer lopen als de beste.
Siem Bijman (180) PRO, 17 jaar geleden
Conroleer eerst eens de rubberen slang van de inlaat. Deze kan door olieresten week zijn geworden en met gasgeven dichtknijpen met als gevolg geen vermogen meer. Komt vaker voor!!
jphreulen (0), 17 jaar geleden
het blijkt dat de roetvanger (katalysator) helemaal vol zat. Dus helemaal geen turbo opgeblazen zoals al eerder opgemerkt.
Auto trekt weer als een lier. met dank aan alle goede adviezen.