Ford Escort: distributieriem geknapt

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 td

de riem is geknapt op het moment dat ik voor het stoplicht stond dus de motor draaide niet meer als 1000 toeren zou iemand me misschien kunnen vertellen wat de stand van de poullies moet zijn om de motor weer op tijd te zetten en welke handelingen ik nog meer moet verrichten om een nieuwe riem te monteren b.v.d

Wil12006

Geplaatst door Wil12006 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zit op carter rand een plug
steekhier een 1/4 verl stuk v doppenset in en draai tot lip op krkas er tegen komt(va poelie gezien met klok meedraaien)
nokas op mrkteken en riem montrn
dan comprssie metn (krommekleppen)

hb4246 (0) PRO, 17 jaar geleden

1.8 td gaat nooit goed bij riembreuk

voor de krukas moet je onder de brandstof pomp een plug uit het onderblok draaien, hier in moet een ''blokkeer stift'' pen.
Achter in de nokkenas past een lei ""pas plaat"'

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

jerry vertel eens waar die merktekens staan

hb4246 (0) PRO, 17 jaar geleden

Er staan geen merktekens op.

Een blokker pen in het onder blok voor de krukas, een blokkeer pen in het nokkenas tandwiel (sorry geen pas plaat bij dit type) en een blokeerpen in het brandstofpomp tand wiel

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

sorry ben (ook weleens)in de war dacht aan andere autokan je pasvlakken gelijk zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.