Hallo,
Bij deze weer een keer een vraagje over een Focus 1.8 TDDI uit 2000.
Gisteren auto gewassen en droog gereden, gevolgt door een rit s'avonds van 10 km.
Vanmiddag weer auto gestart en na kennis gereden, daar aangekomen kwam er rook/damp onder de motorkap vandaan, motorkap open gedaan en auto afgezet maar kon het probleem niet vinden, het stonk wel kan alleen niet beschrijven hoe het ruikt.
Bekend is dat de brandstof pomp ergens diesel lekt (waar heb ik geen idee van op dit moment, slecht zicht) en hierdoor is de dynamo al een keer eerder kapot gegaan, toen hebben ze er niks aan gedaan, alleen dynamo gerepareert.
Nu is mijn vraag of die rook/damp kan zijn voortgekomen uit het feit dat er misschien diesel weer in de dynamo is gelopen en dit het heeft veroorzaakt? Of iemand anders een idee??
Iemand daarnaast ook een idee waar de pomp zou kunnen lekken?
Graag hoor ik van jullie,
Groeten Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iemand?
Je dynamo zal het binnenkort weer begeven.
Maak een blikje o.i.d. om de lekdieselolie niet in de dynamo te laten lopen maar ernaast.
12 jaar
Oke heb je ook een idee waar de pomp misschien zou kunnen lekken? en duid de rook/damp er inderdaad op dat het de dynamo in liep?
12 jaar
inderdaad was de pomp lek en daardoor ging de dynamo kapot, beiden verholpen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar