close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Focus 2000 stottert

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.616V

het probleem : stottert bij lage toeren 1500 - 2000 voor de rest geen problemen.
vervangen, bobine.. probleem opgelost, na zo`n 1000 km probleem weer terug
vervangen, bougies..probleem opgelost, na zo`n 1000 km probleem weer terug
vervangen, bougiekabels..probleem opgelost, na zo`n 1000 km probleem weer terug
vervangen, bobine..probleem opgelost, na zo`n 1000 km probleem weer terug
vervangen, bougies en kabels..probleem opgelost, na zo`n 1000 km probleem weer terug

echt waar, ik ben er een beetje klaar mee, regelmatig uitgelezen, geen fouten
iedere keer als ik iets vervang, denk ik yes.. eindelijk, tot na een aantal weken het weer begint
ben zelf monteur, en heb dit met diverse collega`s besproken, ook ford monteurs...
het is een raadsel..wie het weet mag het zeggen..

Geplaatst door

Jean le Blanc (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lekkage /verdamping koelwater bovenop cilinderkop bij sensor? (vocht). Daardoor vonkoverslag misschien?

en vonk overslag begint iedere 1000 km na vervanging van bougies, kabels of bobine ?

Ik geef maar een tip dat vaker voorkomt bij deze motoren. Zie je geen lekkage of opgedroogde koelvloeistof bij de bougies/sensor onder kleppendeksel. Spuit de kabels anders een nat. Zie je soms een spoor op de isolatorschacht van de bougie door weglekken vonk. Gebruikt hij veel olie en hoe zien de bougies er uit. (verschil in cilinders). Is het probleem erger bij plotseling gas onderin in een hogere versnelling, dus te vroeg overschakelen en dan gas onderin.

Arjan, er is geen lekkage,ook geen sporen, kurkdroog, gebruikt nagenoeg geen olie
en het gekke is, als ik de gebruikte(vorige bougies, die er trouwens goed uitzien) in doe, is het probleem weg.. maar voor hoelang?
dat laatste klopt wel, als ik met lage toeren in een hogere versnelling gas onderin doe, is het wel wat erger..

Weet je zeker dat de kabels goed in de bobine geklemd zitten? Controleer nog eens goed of de kabel soms is terug geschoven in huls. Ook aan de kant van de bougies. Stekker op bobine van voeding en aansturing ook schoon en goede contacten? Je zou indien voorhanden een scope aan kunnen sluiten om het ontstekingsbeeld te bekijken.

Heb je een goede kwaliteit bobine. (is al 2x verv zie ik) Zou de eerste niet zijn die het vroegtijdig begeeft.

Heb dit net allemaal gecontroleerd, heb geen scope, ik heb weer ander kabels gemonteerd (bosch) het is nu weer ok, ook al heb ik er niet veel vertrouwen in, we wachten weer maar af over een week of 6 zal het blijken
bedankt voor de feedback !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.