Ford Focus: focus tddi start niet meer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 90pk - tddi - di

bestuurder heeft mis manoeuver gemaakt (in tweede willen vertrekken), auto is stilgevallen en motor slaat niet meer aan. Distributie ok. Enkel foutcode EGR-klep en temperatuursensor als foutcodes. Motor draait rond maar slaat niet aan.
Is er ergens een veiligheidsknop bij zo een stationwagen die kan afgeslagen zijn?

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

RaliasR (0), 15 jaar geleden

Accu al losgekoppeld geweest tbv reset PCM ?

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

ja

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je de draadjes van de stekker op de egr klep al gecontroleerd, die willen wel eens breken net achter de stekker en als de 5volt referentiespanningsdraad daarvan tegen massa aankomt dan slaat de motor uit.
Suc6

jjbalmszonen (0) PRO, 15 jaar geleden

Krijg je brandstof als je tijdens het starten een leiding een beetje losdraaid? Hoor je de afsluitklep op de pomp met het ene draadje klikken als je contact aan en uit zet?

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

markus, alle drie de draadjes van de egr-klep zijn eraf. Raken nochtans niets.
Arnold, ik heb mazout tot aan de verstuivers.
Heb contact gehad met een ford-garage en daar verteld men mij dat de pomp zou gesneuveld zijn..........................

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jjbalmszonen]Hoor je de afsluitklep op de pomp met het ene draadje klikken als je contact aan en uit zet?[/quote]
Jij bedoeld de "flits" klep bij de 1.8 diesel denk ik, deze zit niet op een Focus tddi, die heeft een electronische bosh vp30 pomp.

Ter info.

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jhl]markus, alle drie de draadjes van de egr-klep zijn eraf. Raken nochtans niets.
Arnold, ik heb mazout tot aan de verstuivers.
Heb contact gehad met een ford-garage en daar verteld men mij dat de pomp zou gesneuveld zijn..........................[/quote]
Komt de brandstof op de verstuivers er ook met redelijke kracht uitspuiten? zo niet dan kan de pomp inderdaad defekt zijn.
Ik kan het alleen niet verklaren met de manier waarop de bestuurder weg reed, dat kan niet de oorzaak zijn, alleen toeval.

Suc6

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

zo denk ik ook. En ik heb mazout maar ik heb de indruk inderdaad niet genoeg
Ik hou jullie op de hoogte

RaliasR (0), 15 jaar geleden

PATS gaat er wel goed af ? Al eens de reservesleutel geprobeerd ?
In een duits forum stond zo'n situatie beschreven van na stilvallen te snel (door)starten. Ik kan jammer genoeg dat verhaal niet terugvinden.

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=RaliasR]PATS gaat er wel goed af ? Al eens de reservesleutel geprobeerd ?
In een duits forum stond zo'n situatie beschreven van na stilvallen te snel (door)starten. Ik kan jammer genoeg dat verhaal niet terugvinden.[/quote]
Als er een probleem met pats is dan zal deze ford ook niet starten (startmotor draait dan niet)

Suc6

jjbalmszonen (0) PRO, 15 jaar geleden

Excuses Markus, niet goed gelezen

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

moet bij gebruik van tweedehands pomp of ruilpomp pats geprogrammeerd worden?

romeoraf (0) PRO, 15 jaar geleden

Dit valt wel meer voor, nieuwe inspuitpomp monteren ,en zeker niet proberen te starten na het monteren van de nieuwe pomp.
dit scheelt een hoop werk achteraf bij het opnieuw inleren van de pomp.
suc6 Raf.

rallyfiesta (0) PRO, 15 jaar geleden

Probleem al opgelost ?

Ik heb ooit een nieuwe wagen (focus 1800 tdddi '98) gehad die de eerste week stilviel en niet meer wou starten.
Bleek de stekker gewoon los van de egr en daardoor wou hij niet meer starten ! Toch zijn er ook verschillende
die de egr kunnen missen...

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

hier liggen alle draden eraf van de egr

rallyfiesta (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik zou ze eens terug erop steken... doe je niets verkeerd mee.
Kabels verlengen en met kleine stekkers monteren.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

heb ik ook al aan gedacht maar welke moet waar "is the big question"!

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jhl]heb ik ook al aan gedacht maar welke moet waar "is the big question"![/quote]
Oh, is dat de grote vraag...................................
zeg dat dan meteen, hier het antwoord:

[url=http://img25.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img25.imageshack.us/img25/1949/st...[/img][/url]

Suc6

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Dank markus

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

start spijtig genoeg nog niet. Dus toch pomp gesneuveld.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

probleem afgesloten : nieuwe auto aangeschaft.

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jhl]probleem afgesloten : nieuwe auto aangeschaft.[/quote]
Tja dat is ook een oplossing..........

Suc6

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

klant is koning

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

probleem verschoven voor nieuwe eigenaar

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

verkocht aan export............................

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.