auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: tikkende motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 60kw

hallo

ik heb hier een ford focus staan met tikkende motor dacht eerst de distributie riem maar heb nu ook het losse (blikken carter) gedemonteerd en kan zien dat de drijfstang van de 2e cill op en neer gaat in de zuiger en hebgruis in de motor!! maar klopt het dat je de versnellingsbak en dan ook het vliegwiel moet demonteren om de motor versteviging waar de oliepomp ook aan zit weg te krijgen om bij de drijfstangen te komen?

MVG kevin

Geplaatst door

kevin12 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja dat klopt, het achterste krukaskeeringhuis zit ook in het carterhelft geschroeft.

Maar meestal is de krukas zelf ook aan gruzelementen......

Suc6

Doktor 0
badge

15 jaar

Pistonpenlager kapot, komt vaker voor bij deze diesels..

Postie 0
badge

15 jaar

[quote=Doktor]Ja dat klopt, het achterste krukaskeeringhuis zit ook in het carterhelft geschroeft.

Maar meestal is de krukas zelf ook aan gruzelementen......

Suc6[/quote]
maar wat is slimmer het motorblok eruit halen?? want je hebt geen steunen enz verder!! ben vrachtwagenmonteur dus weet niet of dat makkelijk is om te doen!!!

kevin12 0

15 jaar

[quote=kevin12][quote=Doktor]Ja dat klopt, het achterste krukaskeeringhuis zit ook in het carterhelft geschroeft.

Maar meestal is de krukas zelf ook aan gruzelementen......

Suc6[/quote]
maar wat is slimmer het motorblok eruit halen?? want je hebt geen steunen enz verder!! ben vrachtwagenmonteur dus weet niet of dat makkelijk is om te doen!!![/quote]
Ik haal in zo een geval het blok met bak en al eruit, je moet toch alles loshalen als je de zuigers wilt verwijderen.

Suc6

Doktor 0
badge

15 jaar

hallo heb eindelijk onderdelen enz voor deze auto weer dicht gebouwd en aan het lopen maar hij loopt goed alleen niet stationair! moet je dan eerst naar de dealer om foutcodes uit te lezen??

kevin12 0

15 jaar

hallo
nieuwe pistonpen 2e cill gemont met motorset. hij loopt weer als een zonnetje valt me mee dat de kleppen niet krom zijn eigenlijk!!

mvg kevin

kevin12 0

15 jaar

Hallo,

Vanmiddag ook bericht gehad van de garage...
Ook bij mijn focus 1.8 tdci blijkt een pistonpen defect te zijn.
nu kreeg ik het advies om naar een ander blok uit te kijken, maar is het dan zo'n karwei om deze te vervangen.
Ben van beroep geen auto monteur maar heb wel 2 jaar diesel onderhoud gedaan en ben niet bang om te sleutelen.

Waar moet ik rekening mee houden ?
Zelf dachten we dat we dmv het carter alles konden vervangen maar zoals ik het hier lees moet er meer gedemonteerd worden.

Wie kan mij helpen, want de garaga telt alleen voor in en uitbouwen motor 1000 euro en dan de kosten van het blok er nog bij...
En waar kan ik eventueel een ruilblok of revisie kopen ?

Jeroen

jeroen2674 0

15 jaar

Dit is goed zelf te doen je kan het blok gewoon naar beneden laten zakken met versnellingsbak en al je moet alleen een brug of put hebben met kraan of heftruck ofzow!!
Verder is het dat alleen maar een kwestie van schroeven, ik was aan onderdelen ongeveer 400 euro kwijt met zuigerveren drijfstanglagers enzz!
Weet niet of de auto dat nog waard is? Je moet alleen de aanhaalmomenten even ergens opzoeken weet ze niet meer uit me hoofd!! Bedenk GOED dat als je een sloopblok koopt dat het er 1 is met weinig KM anders heb je hetzelfde probleem straks weer!! Revisieblok was ook rond de 1000 euro dacht ik!!

Suc6

kevin12 0

15 jaar

Hoi Kevin,

Bedankt voor je voor mij duidelijke antwoord.
Nu weet ik waar ik een beetje rekening mee moet houden en kan ik eea tegen elkaar gaan afwegen...

Het uit en inbouwen ga ik dus zelf doen met wat hulp...
En heb via de onderdelenlijn diverse blokjes aangeboden gekregen.

Opzicht is de auto het allemaal wel waard, is van 2005 en had pas 196250 km gelopen...
Mijn andere auto's begonnen ergens bij de 260000 bij aankooop.

Heb er pas nog veel dingen op vernieuwd niet de duurste maar er is toch al geld ingegaan...
Als ik pak dat ik met een week goed sleutelen en ongeveer 400 euro klaar kan zijn.
Dan is het zeker de moeite waard, en het is wat je zegt een nieuw blok moet weinig gelopen hebben...
Hoop niet dat dit een vaste kwaal is voor ford, want dan vliegt ie eruit als ie weer loopt.

Alleen de prijs van 1000 euro is niet meer, nu kost me het goedkoopste blok 1200 euro met inruil oude motor.
en dan heb ik 121000 km als opgegeven kilometers.
Maak ik me eigen blok, dan weet ik wat ik heb, en kan ik er zeker weer een 100.000 mee rijden

Heb je mss wat onderdeel nummers voor me, of adressen waar ik ze kan krijgen, belgië mag ook woon er naast...

Het blok is echt kapot gegaan, zit nu een groot gat in.
Nieuwe motor is ook al gehaald en ingebouwd.
Auto rijd weer als een zonnetje...

Gr Jeroen

jeroen2674 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.