Vorige topic : schudden van blok bij 2100 toeren.
staat als zijnde opgelost , maar te vroeg gejuicht....
Na veel gedoe van de garage (drijfstangen vervangen , motorophanging , wielen enz.) toch maar eens de verstuvers laten testen.
Uitslag bij Banis Bussum : 1 verstuiver is niet goed.
De verstuiver vervangen en inderdaad het probleem bij 2100 toeren is weg
Een week later : bij stationair loop lijkt het wel of de motor op 3 poten loopt..... (schudden blok en onregelmatige loop)
Nu ben ik het zat en heb de wagen bij Banis voor diagnose ingeleverd.
Conclussie : na een intensievere test( hoefde ik niet te betalen omdat er reeds een test op de verstuivers was uitgevoerd) blijken er nog eens twee verstuivers "verdacht".
Die zijn vervangen en de motor draait als een zonnetje
Toen dus wel... op dat moment...
Je begrijpt het al , een week later en mijn blok loopt weer onregelmatig bij stationair.
Alleen als hij goed warm is (na een snelweg rit van 40 km)
Begin het een beetje zat te worden....kost mij nu al veel te veel geld , maar ik kan als iemand die graag een probleem oplost er niet tegen dat dit probleem nog niet is opgelost!
Nu heb ik een interesant artikel gelezen : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_injhoe...
Dit klinkt erg overtuigend.
Wat is jullie idee hier over?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een VW probleem met een FORD probleem vergelijken gaat denk ik mank.
Is er al eens rijdend een log gemaakt bij jouw auto.
En dan bedoel ik precies in het toerental gaan rijden waar het schudden zit.
Dan kun je alle parameters en sensoren en de raildruk en de EGR eens bekijken,misschien komt er dan een afwijking aan het licht.
Die verstuivers krijgen altijd de schuld en er zijn er altijd wel een of meerdere verdacht,maar zelden leid vervangen ervan tot de oplossing.
Is er al eens gekeken in het brandstoffilter of er geen metaaldeeltjes in het filter zitten.
Kijk,nieuwe verstuivers monteren die na een week alweer zorgen voor een slechte loop geeft te denken.
Er kunnen ook metaaldeeltjes van de pomp in de nieuwe verstuivers terechtkomen.
Dan ben je zo weer terug bij af,en kun je ze blijven vervangen.
Overigens,ford lijkt patent te hebben op problemen aan de brandstofpomp en verstuivers.
Dat begon met de tddi en later gingen die problemen vrolijk door bij de tdci.
Grappig
Heb deze TDCI gekocht om dat ik tot de 450.000 km met de oude TDDI ben gegaan (en toen maar vekocht in goede staat).
Blok was zo betrouwbaar bij de die oude TDDI en die liep zo mooi.
De commonrail constructie is voor mij een tegenvaller.
Ivm met die metaaldeeltjes:waar zit het filter vanaf de brandstof pomp?
Het gewone "dieselfilter"weet ik wel te vinden , maar is er sprake van een andere filter of komt er na de brandstofpomp geen filter meer?
8 jaar
Volgens mij zitten er nog fijnfilters tussen de pomp en verstuivers.
Het is wel even geleden dat ik hier aan gesleuteld hebt,zou ook maar zo een TDDI geweest kunnen zijn.
Maar daar zagen we destijds metaaldeeltjes inzitten.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar