Hallo allemaal mijn schoonvader heeft een ford anglia de een naar laatste keer dat ik met deze auto reed was er nog niks aan de hand reed gewoon netjes en heb hem netjes weer terug gezet in zijn garage af gelopen zondag wou ik er weer mee rijden om naar het circuit-Zandvoort te gaan voor great british evenement .
Na drie keer starten met de laatste twee keer met choock liep hij , naar buiten gereden en voor de deur heb ik hem uit gezet om dat ik nog wat spullen mee wou nemen en mijn kinderen .
Na een halfuur wou ik gaan vertrekken , starten zonder choock nee niet lopen toen met choock ook niet na ongeveer 5 à 10 minuten proberen begon de accu ook te zwak te worden , geprobeerd aan te slingeren ook niets .
Ik heb toen een buurman gevraagd om de auto aan te slepen , na ongeveer 5 pogingen begon er weer leven te komen maar ik moest hem met gasgeven in leven houden , dit samen met de choock .
Ben toch richting Zandvoort gegaan en even rustig aan gedaan ik merkte gelijk dat hij niet meer de vermogen had zo als ik de laatste keer had , toen ik tijdens het rijden de choock weer uit wou doen dreigde hij tekens af te slaan ,
Hij klonk ook erg zwaar en wou niet herder dan 40 in ze twee en 50 in ze drie .
Na s'avonds thuis komen ben ik gaan zoeken hoe of wat en kreeg ook op het evenement te horen dat hij stonk naar benzine en dat hij te rijk zou staan ,ik heb bijna 3/4 tank verreden op 30 à 40 km, ik heb de stadionear mengsel dichter gedraaid hij bleef nu wel beter lopen maar met gasgeven wil hij nog steeds smoren wil ik hem meer benzine geven wordt dit erger en ook stadionear wilt hij dan afslaan , ik ben toen gaan kijken naar de bougie's een voor een los treken tijdens het draaien en weer terug doen bij 1en 2 reageerde hij maar bij 3 en 4 geheel niet bleef gewoon dezelfde toerental ook als ik ze alle bij er af laat dus hij loopt maar op twee cilinders .
Wat ik raar vond was als ik de kabels terug doe tijdens het draaien begon hij beter te klinken maar zo draa ik ze vast klik op de bougie is het weer over dus als ik de kabel los op de bougie zet schiet er een vonk over en dan begint de cilinders wel mee te doen de bougie's zijn goed heb ze los gehad zijn ook niet oud en vonken ook goed .
Mijn logica is op ik weet het niet meet wat is hier aan de hand de een ne keer rijd hij goed en de volgende keer is het fout. Is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt ik hoor het graag .
Gr. Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je om te beginnen de bougie;s eens moet vervanen deze zullen zjn vet geslagen, wel vreemd dat je hem goed rijdend heb weg gezet en daarna problemen heb gekregen,zou ook nog de koppaking kunnen zijn dat er water in de cilinder is gelopen, hoe is het koelwater nivo, of de carburateur is overgelopen en daardoor de bougie's nat zijn geworden
Succes
Ik denk ook verzopen....vlotter in carburateur misschien lek?
Of het brandstofzeefje op de benzinepomp verstopt..
En....loopt ie al?
Ik heb nog wijnig tijd gehad , ik hoop vandaag nog even bougich te kunnen hallen ik had voor ik jullie schreef al de kabels vervangen maar dit gaf geen verschil ik hoop vanavond weer even te kunnen kijken eerst mijn kinderen aandacht geven .
De oude bougich geven wel een vonk ik heb ze ook nog schoon gemaakt
11 jaar
Hoe kan het als ik de bougich kabel iets los op de bougich leg het gaat hier om 3 en 4 dat ze dan wel willen mee lopen de cilinders .
11 jaar
De vonkspanning word dan hoger in de cilinder.
Dit duid toch echt op verzopen moter.
Bougies vervangen is de oplossing denk ik.
Ik heb de bougich vervangen en hij loopt weer op vier cilinders heeft ook weer lekker zijn vermogen .
Maar hij wilt nog steeds smoren van uit stadionear als ik het stadionear mengsel meer benzine geef wit hij alleen maar stikken dus weer dichter gedraaid vind dit wel raar staad nu bijna geheel dicht .
Met een beetje pompend gas geven kom ik door het smoren heen dit gaat samen met ploffers uit de uitlaat en carburateur .
Dit lijkt mijn dat de ontsteking niet op tijd staad dit kan toch niet op eens veranderen ????
11 jaar
Condensator kapot ?
Contactpunten ingebrand ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Anglia of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar