auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Ford C max: Ford c-max 1.8 slecht lopen dan in noodprogramma

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,
Heb nu al enige tijd last van dat me auto niet best loopt. Ben met de auto op vakantie geweest naar Frankrijk en heb daar voor het eerst het probleem meegemaakt. Als ik in de bergen reed en dan weer berg op ging begon hij wat in te houden en te stotteren. Heb daar niet de hele vakantie last van gehad. Kwam er achter dat de auto dat minder deed op cruise controle. Bij terug komst week later begon de auto weer raar te doen raar lopen leek wel op een cilinder te weinig zeg maar. Auto bij thuis komst uitgezet. Dealer gebeld langs gereden geen fout codes te vinden. Dealer gaf aan dat als de auto weer slecht loopt kom dan langs. Week later weer het geval nu ook ging de auto ook op een noodprogramma. Langs gereden zei gekeken en gaven aan dat het gasklephuis kapot was. Dat is vervangen nu nog steeds het probleem. Kan geen aanwijzing geven wanneer het gebeurt. Ik hoor graag jullie ervaringen. Mvg Dennis

Geplaatst door

dennisvdveer (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb deze vage problemen gehad met een c-max oplossing is toerentalsensor te vervangen of ook wel bdp sensor genoemd. Komt alleen bij 1.8 voor heb het nu 3x gehad en allemaal rijden weer zonder problemen.

Succes Joris

Ik heb hetzelfde probleem maar heb mijn bdp sensor vervangen maar rijd nog als een krant geeft geen foutcode. Weet niet meer waar ik het zoeken moet

@mark:
Krijg je geen foutmeldingen in het instrumentenpaneel of is de auto uitgelezen door de garage en zijn er geen foutcode's uitgelezen?

Heino4267 725

5 jaar

@dennis:
Bij jouw auto is de auto uitgelezen en er zijn geen foutcodes gevonden.
In principe is dat raar, want foutcodes leiden tot terugval in het noodprogramma en foutcodes blijven opgeslagen in de computer.

Maar goed, geen foutcodes dus.
Dat betekent in principe dat er iets mis is wat niet door de computer wordt gemeten/opgeslagen, dus dat er niets "kapot" is, maar dat er iets "niet helemaal correct werkt".
Dat je die verschijnselen juist in Frankrijk krijgt is niet raar, want de Franse benzine wisselt van kwaliteit: ik ben vorige grote vakantie met op de Route du Soleil getankte benzine gestrand met een haperende motor (Mondeo 2.0). Gerepatrieerd en vervangende auto. Bij thuiskomst door de garage uitgelezen: geen foutcodes aanwezig. Advies garage: voorzichtig de tank half leeg rijden en met Euro 98 volgooien. Daarna detank voorzichtig leeg gereden en Euro 98 getankt. Alle verschijnselen waren verdwenen en er is geen reparatie uitgevoerd.

Wel heb ik bij de recente grote beurt de (na 226.000 km nog originele) bougiekabels laten vervangen, op advies van het Mondeoforum. Het resultaat is een auto met echt merkbaar meer trekkracht (veel levendiger) en een stuk zuiniger verbruik. Blijkbaar waren de bougiekabels slecht geworden, zonder dat dit tot foutmeldingen leidde. (De bougies waren vrij nieuw en de bobine is een jaar geleden al eens vervangen.) Had ik dat maar eerder gedaan.

Mijn advies zou zijn: gooi er enkele tanks Nederlandse behoorlijke benzine in en vervang bij wijze van proef de bougiekabels (de prijs valt mee). Als dat het euvel is heb je veel meer plezier van je auto .....

Heino4267 725

5 jaar

@heino

Ik ben zelf monteur en krijg geen foutcodes bij het uitlezen.

Heino4267,

Ik kan me niet voorstellen dat in Europa benzine leid tot dit soort klachten.
Vaak gaan dealers/garages dit soort zaken de schuld geven als ze er niet uit komen.
Alle Europese brandstoffen voldoen allemaal aan dezelfde kwaliteitseisen.

Ik denk dat de omstandigheden in Frankrijk zwaarder zijn dan in Nederland in combi met hitte, bergen,langdurig trekken,vol beladen
Dan zullen problemen zich eerder gaan manifesteren dan in ons vlakke Nederland.
Veel nederlanders zijn ook niet gewend om de auto eens flink toeren te laten maken en willen vol beladen met 1500 toeren omhoog.
Want dan istie zo lekker zuinig.

Overigens zou ik terug gaan naar de garage en zeggen dat het probleem er nog inzit.
Ze hebben dus iets vervangen wat gewoon niet kapot was.
Daar zou ik ze als eerst eens op aanspreken.

primera p11 0

5 jaar

Offtopic een toelichting:
- mijn auto is een conventionele automaat dus ondertoerig rijden lukt niet
- ik heb waarschijnlijk van een lading te oude E10 getankt, die is getankt uit een pomp waar beslist geen E10 op stond.
En dat lijkt meer voor te komen daar. Toen ik ben gestrand, stonden er 3 andere, een stuk recentere benzineauto's van verschillende merken met exact hetzelfde probleem op dezelfde snelweg (van Parijs af, vlak voor de Belgische grens). We spraken met elkaar in de wachtkamer van de afsleepdienst tijdens het wachten op vervangend vervoer. Ik was de enige Nederlander van het stel.
en nu weer ontopic :

Heino4267 725

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.