Wij hebben net een 2de wagen kunnen kopen van een weduwe, een ford fiesta in perfecte staat met 76000 km op de teller. het is een 1000 cc, heeft periodiek zen onderhoud gekregen ondanks dat de km's niet afgelegd zijn...
Nu is het zo als je ermee aan het rijden bent op de moment dat je eigelijk de constante snelheid aanhoud dat hij begint te schokken ( geen van de 2 economy lampjes brand dan) geef je een heeel klein beetje gas meer (dan gaat het oranje lampje branden) dan is het gedaan.
voor de rest start hij perfect, draaid stationair goed voor zover ik kan horen en optrekken..... tja dat valt moeilijk te vergelijken met men 1900 jtd... maar het voldoed.
Platins zijn ongeveer 3500 km geleden vervangen geweest, bougies heb ik net vervangen.
weet iemand wat het probleem hier kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien oude benzine, zou ook eens een carburateur reiniger in tank gooien
er zit geen oude benzine meer in, ik moet wel loodvervanger bij de benzine doen.
injectie reiniger heb ik al gebruikt maar zonder resultaat
17 jaar
Hoe is co, Voorontsteking?
Dat schokken lijkt op een te rijk mengsel
zo veel ken ik er nu ook niet van, maar de gedachte dat er te veel benzine in het mengsel zit daar had ik in het begin al aan gedacht, de lucht filter ruikt enorm hard naar benzine als ik die eruit haalde. ook vind ik dat hij veel verbuikt om een 100 cc te zijn... mss ook een gevolg daarvan?
is dit eenvoudig zelf af te stellen? of moet ik daarvoor best naar een garagist?
17 jaar
Heeft deze Fiesta een variabele venturi carburateur ?
Als dat zo is de carburateur reviseren.
17 jaar
geen idee of deze dat heeft, ik zal morgen een foto posten.
zijn er op voorhand gereviseerde carburators te koop? zijn deze duur in aankoop?
17 jaar
Stofke,
Edje heeft wéérom gelijk,die variable venturie carburateurs is één troep ellende,ford heeft zoiets gelijk de Engelsen gebruikten op de jags,en de zweden op de volvoos (de SU),willen namaken in een modernere vorm,maaaaaaarrrr het is een troep geworden man,heb er ook zo eentje op mijn 2000cc,prullen zijn het,bestaat uit veel te veel onderdelen !
Ressort
17 jaar
[quote=ressort]Stofke,
Edje heeft wéérom gelijk,die variable venturie carburateurs is één troep ellende,ford heeft zoiets gelijk de Engelsen gebruikten op de jags,en de zweden op de volvoos (de SU),willen namaken in een modernere vorm,maaaaaaarrrr het is een troep geworden man,heb er ook zo eentje op mijn 2000cc,prullen zijn het,bestaat uit veel te veel onderdelen !
Ressort[/quote]
ben wat op internet gaan kijken voor die variabele venturi carburateur en volgens de foto's is het precies zo eentje dat erop zit.
kan ik deze vervangen door een andere? dat de motor slecht draaid daar valt mee te leven, maar men vriendin rijd ermee als eerste autotje en het verbruik stoort me, zeker voor een 1000'tje, heb zelf als eerste auto een 205 gehad een 1100 was 2 keer zo zuinig, en ik ragde het ding goed af!....
17 jaar
Stel de vraag aan Edje Stofke ,dat is een prof (en een slimme hoor)die weet beslist wat je met die carburator aan moet en waaaaaarrr !!!!! ik ben een Belg,bon chance.
Ressort
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar