Auto kwam binnen met de klacht dat de auto inhield en geen vermogen had.
Na het uitlezen met de kts kwamen er 2 storingen naar voren.
p 2458 Deeltjes filter regeneratieduur foutief en een fout op de egr klep (zou zwaarganging gaan)
Egr klep los gehaald en gereinigd, hierna is deze storing weg gebleven.
De stoing p 2458 kwam echter wel terug. Hiervoor het roetfilter vervangen, additieven tankje gevuld en addaptie waarde's gerest.
Beide storingen bleven weg en zijn ook niet meer terug gekomen.
De klacht van het inhouden bleef echter.
Na controle of de hevel van de varriabele turbo gangbaar was en niet zwaar liep of schokkerig en controle van de vacuumdoos welke daar aan zit ben ik het vacuum gaan meten op de aansluiting van de vacuumdoos. Hier kwam -0.5 bar op te staan.
Dit terwijl de vacuüm pomp -1 bar wist te genereren.
Bij het turbo magneet ventiel bleek ik dezelfde waarde's te meten. Ingaand (aansluiting vanaf de vacuumpomp) bleek ik -1 bar te meten en uitgaand -0.5 bar.
Turbo magneet ventiel vervangen en het vermogen was weer terug
Na het openen van dit turbo machneet ventiel bleek het membraam ingescheurd te zijn. Dit is ook de reden dat hij electrisch geen fouten heeft gezien.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/155/membraamvacuumklep.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/155...][img]http://img155.imageshack.us/img155/2204/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dezelfde motor als de Peugeot dacht ik. Turbo regelventiel schijnt stuk te gaan door dieseldampen door lekkende verstuiverafdichtingen.
ZIe: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar