close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: ford focus 1.6TDCI 2007 start niet kan geen verbinding maken me

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6TDCI

De auto is binnen gebracht omdat hij niet wou starten. Toen hij binnen kwam starte de auto nog maar sloeg niet aan nu doet hij niets meer. Het lampje van de pats brand en ik krijg geen verbinding met de pcm. Alle zekeringen en relais zijn nagekeken en alles is goed.

Geplaatst door

pieterjan (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

maak de stekker van de egr een los en probeer dan eens , heb al een gehad die dat ook deed

Fordrat 0
badge

11 jaar

Hebben we gedaan maar helaas. Ik denk dat het probleem van het instrumentenpaneel komt.

pieterjan 0
badge

11 jaar

Maar zelf zonder IC zou je toch verbinding moeten kunnen maken met de PCM?

antig01 0
badge

11 jaar

de can-verbindingen van de motor-ecu (en automatische vernellingsbak) gaan via de zekeringkast/relaisbox onder de motorkap. wellicht hierin een probleem.

grt, j.e

janh5107 0
badge

11 jaar

Heb vandaag net hetzelfde aan de hand .wagen is rijdend stilgevallen.geen verbinding mogelijk met pcm ook blijft het pats systeem rode led snel knipperen op het instrumentenpaneel.
egr aansluiting afgekoppeld en massa rechtsreeks aangesloten met startkabel op motorblok en batterij.zelfs met andere batterij geprobeerd alles zonder resultaat.

car823 0

11 jaar

Hier zat het probleem in het instrumentenpaneel.

pieterjan 0
badge

11 jaar

Bedankt voor de oplossing.Ik vind het vreemd want meestal gaan de weerstanden van de bus kapot in het instrumentenpaneel.Op de onze meet ik nog altijd 120 ohm op de hi speed bus aansluiting( pen 17 en 18) is stekker 32p van het instrbord en 120 ohm op de mid speed bus (pen 22 en 23) vd 32p stekker.Maar als ik op de obd2 stekker meet tussen pen 14 en 6 meet ik ook 120 ohm terwijl er daar eigelijk 60 ohm zou moeten zijn,vandaar dat ik twijfel. Is er een andere manier om dit instrumentenbord te controleren.

car823 0

11 jaar

met de ids

Fordrat 0
badge

11 jaar

We hebbeb het instrumentenbord opgestuurd naar kms apeldoorn.Deze was kapot volgens hun en hersteld,deze terug ingebouwd en fouten gewist
maar net hetzelde als ervoor !!!!!.Nog steeds geen comm met pcm en led pats blijft snel knipperen en na een bepaalde tijd code 16.
Wat nu??,

car823 0

11 jaar

hoe kunt ge fouten wissen als je niet kunt praten met de pcm ?

Fordrat 0
badge

11 jaar

Ik heb de hele wagen laten scannen .ik heb de fouten van het instrumentenpaneel gewist bedoel ik.Sorry voor onjuiste info.
De pcm kan hij niet vinden.

car823 0

11 jaar

de zekeringdoos (GEM) gaan ook heel veel kapot dan kun je ook niet praten met u pcm

Fordrat 0
badge

11 jaar

Bedankt voor de hulp .Bedoel je de zekeringskast in de wagen onder het handschoenkastje.Is er een mogelijkheid om deze te testen .

car823 0

11 jaar

gewoon effe wisselen met een andere focus hij start dan wel niet maar ge kunt hem wel uitlezen

Fordrat 0
badge

11 jaar

Moet er dan ene gaan zoeken op de afbraak en proberen.Moet ik op bepaalde nummering letten of past die van elke focus zowel benzine als diesel.

car823 0

11 jaar

[quote=pieterjan]Hier zat het probleem in het instrumentenpaneel.[/quote]
dank voor de feedback Pieter Jan.

Siem Bijman 680
badge vip badge

11 jaar

Hallo fordrat,weerstand tussen pen 6 en 14 op de obd2 stekker meet is er een waarde van 120 ohm.Dacht dat dit 60 moest zijn.Volgens mijn schemas die ik bezit,is er op hi speed bus de gem niet als deelnemer op die bus.de bedrading is blauw rood en grijs rood.De gem zit op de mid speed bus kleur blauw en grijs.Nu weet ik niet als ik mijn scan doe met de diagnoseapperaat langs welke pennen hij scant. de gem is op de pennen 3 en 11 op de obd2.

car823 0

11 jaar

met de ids kunt ge contact uit procedure inloggen en dan kan je meestal wel in de pcm

Fordrat 0
badge

11 jaar

Bedankt voor de Info.Zal de wagen deze week bij ford brengen.Ik heb geen ids in mijn bezit.Zal laten weten hoe dit afloopt.Groeten

car823 0

11 jaar

Hallo, vandaag telefoon gekregen van de garage.Ze hebben de pcm en de gem en het instrumentenpaneel tevergeefs vervangen.Nog altijd geen communicatie met pcm mogelijk.
Nu ben ik weer van voorafaan .alleen alweer geld armer geworden.de mannen zeggen duidelijk probleem met de bus.ze willen niet verder zoeken omdat het te duur gaat worden.
Weet iemand een andere oplossing.

car823 0

11 jaar

Zoek iemand met een scoop. Dan kun je bekijken of er daadwerkelijk geen berichten op de bus staan of dat misschien zelfs de busload te hoog is.

Het is wel off-topic, maar wel interessant voor de lezers misschien: wat is het belang van problemcar hierbij? Zijn de specialisten sponsors of partners van de site?

welke garage ???

Fordrat 0
badge

11 jaar

Heb zelf een scoop .Een fluke 123.Heb al spanningen gemeten.Er is zeker geen overload van 12 volt naar de high of mid speed bus.Zal komende week meten als er blokspanning tot aan de stekker van de pcm aankomt.grts en bedankt voor de tip.

car823 0

11 jaar

[quote=JagerAutomotive.nl]Het is wel off-topic, maar wel interessant voor de lezers misschien: wat is het belang van problemcar hierbij? Zijn de specialisten sponsors of partners van de site?[/quote]
Heb je een mailtje gestuurd met uitleg Jarno.

De diagnose specialisten zijn niet verbonden aan of sponsors van Problemcar.nl, maar worden door Problemcar ingeschakeld.

Siem Bijman 680
badge vip badge

11 jaar

Op de motor-CAN moet je ook zeker geen 12V meten. De spanning moet liggen tussen 2,5v tot 3,5V op de CAN-high en 1,5V tot 2,5V op de CAN-low. De busload mag niet meer zijn dan 60% zonder testkast aangesloten. Mid-speed werkt met CAN-high 0V tot 4V en CAN-low 5V tot 1V.

probleem opgelost !!!!!!.Er zat een onderbreking op de can bus Kabel van het instrumentenpaneel naar de pcm. Onderbreking tussen pen 17 instrumentenpaneel en pen 3a4 op de pcm.Dus ergens onderweg een kabelbreuk .bypass kabel aangesloten en de wagen loopt weer.Alvast allemaal bedankt voor hulp.Hopelijk bespaart deze info een pak zoekwerk en onnodige kosten.

car823 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.