De auto is binnen gebracht omdat hij niet wou starten. Toen hij binnen kwam starte de auto nog maar sloeg niet aan nu doet hij niets meer. Het lampje van de pats brand en ik krijg geen verbinding met de pcm. Alle zekeringen en relais zijn nagekeken en alles is goed.
Geplaatst door pieterjan (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
27 Reacties
Fordrat (0) PRO, 10 jaar geleden
maak de stekker van de egr een los en probeer dan eens , heb al een gehad die dat ook deed
pieterjan (0) PRO, 10 jaar geleden
Hebben we gedaan maar helaas. Ik denk dat het probleem van het instrumentenpaneel komt.
antig01 (0) PRO, 10 jaar geleden
Maar zelf zonder IC zou je toch verbinding moeten kunnen maken met de PCM?
janh5107 (0) PRO, 10 jaar geleden
de can-verbindingen van de motor-ecu (en automatische vernellingsbak) gaan via de zekeringkast/relaisbox onder de motorkap. wellicht hierin een probleem.
grt, j.e
car823 (0), 10 jaar geleden
Heb vandaag net hetzelfde aan de hand .wagen is rijdend stilgevallen.geen verbinding mogelijk met pcm ook blijft het pats systeem rode led snel knipperen op het instrumentenpaneel.
egr aansluiting afgekoppeld en massa rechtsreeks aangesloten met startkabel op motorblok en batterij.zelfs met andere batterij geprobeerd alles zonder resultaat.
pieterjan (0) PRO, 10 jaar geleden
Hier zat het probleem in het instrumentenpaneel.
car823 (0), 10 jaar geleden
Bedankt voor de oplossing.Ik vind het vreemd want meestal gaan de weerstanden van de bus kapot in het instrumentenpaneel.Op de onze meet ik nog altijd 120 ohm op de hi speed bus aansluiting( pen 17 en 18) is stekker 32p van het instrbord en 120 ohm op de mid speed bus (pen 22 en 23) vd 32p stekker.Maar als ik op de obd2 stekker meet tussen pen 14 en 6 meet ik ook 120 ohm terwijl er daar eigelijk 60 ohm zou moeten zijn,vandaar dat ik twijfel. Is er een andere manier om dit instrumentenbord te controleren.
Fordrat (0) PRO, 10 jaar geleden
met de ids
car823 (0), 10 jaar geleden
We hebbeb het instrumentenbord opgestuurd naar kms apeldoorn.Deze was kapot volgens hun en hersteld,deze terug ingebouwd en fouten gewist
maar net hetzelde als ervoor !!!!!.Nog steeds geen comm met pcm en led pats blijft snel knipperen en na een bepaalde tijd code 16.
Wat nu??,
Fordrat (0) PRO, 10 jaar geleden
hoe kunt ge fouten wissen als je niet kunt praten met de pcm ?
car823 (0), 10 jaar geleden
Ik heb de hele wagen laten scannen .ik heb de fouten van het instrumentenpaneel gewist bedoel ik.Sorry voor onjuiste info.
De pcm kan hij niet vinden.
Fordrat (0) PRO, 10 jaar geleden
de zekeringdoos (GEM) gaan ook heel veel kapot dan kun je ook niet praten met u pcm
car823 (0), 10 jaar geleden
Bedankt voor de hulp .Bedoel je de zekeringskast in de wagen onder het handschoenkastje.Is er een mogelijkheid om deze te testen .
Fordrat (0) PRO, 10 jaar geleden
gewoon effe wisselen met een andere focus hij start dan wel niet maar ge kunt hem wel uitlezen
car823 (0), 10 jaar geleden
Moet er dan ene gaan zoeken op de afbraak en proberen.Moet ik op bepaalde nummering letten of past die van elke focus zowel benzine als diesel.
Siem Bijman (165) PRO, 10 jaar geleden
[quote=pieterjan]Hier zat het probleem in het instrumentenpaneel.[/quote]
dank voor de feedback Pieter Jan.
car823 (0), 10 jaar geleden
Hallo fordrat,weerstand tussen pen 6 en 14 op de obd2 stekker meet is er een waarde van 120 ohm.Dacht dat dit 60 moest zijn.Volgens mijn schemas die ik bezit,is er op hi speed bus de gem niet als deelnemer op die bus.de bedrading is blauw rood en grijs rood.De gem zit op de mid speed bus kleur blauw en grijs.Nu weet ik niet als ik mijn scan doe met de diagnoseapperaat langs welke pennen hij scant. de gem is op de pennen 3 en 11 op de obd2.
Fordrat (0) PRO, 10 jaar geleden
met de ids kunt ge contact uit procedure inloggen en dan kan je meestal wel in de pcm
car823 (0), 10 jaar geleden
Bedankt voor de Info.Zal de wagen deze week bij ford brengen.Ik heb geen ids in mijn bezit.Zal laten weten hoe dit afloopt.Groeten
car823 (0), 10 jaar geleden
Hallo, vandaag telefoon gekregen van de garage.Ze hebben de pcm en de gem en het instrumentenpaneel tevergeefs vervangen.Nog altijd geen communicatie met pcm mogelijk.
Nu ben ik weer van voorafaan .alleen alweer geld armer geworden.de mannen zeggen duidelijk probleem met de bus.ze willen niet verder zoeken omdat het te duur gaat worden.
Weet iemand een andere oplossing.
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Zoek iemand met een scoop. Dan kun je bekijken of er daadwerkelijk geen berichten op de bus staan of dat misschien zelfs de busload te hoog is.
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Het is wel off-topic, maar wel interessant voor de lezers misschien: wat is het belang van problemcar hierbij? Zijn de specialisten sponsors of partners van de site?
Fordrat (0) PRO, 10 jaar geleden
welke garage ???
car823 (0), 10 jaar geleden
Heb zelf een scoop .Een fluke 123.Heb al spanningen gemeten.Er is zeker geen overload van 12 volt naar de high of mid speed bus.Zal komende week meten als er blokspanning tot aan de stekker van de pcm aankomt.grts en bedankt voor de tip.
Siem Bijman (165) PRO, 10 jaar geleden
[quote=JagerAutomotive.nl]Het is wel off-topic, maar wel interessant voor de lezers misschien: wat is het belang van problemcar hierbij? Zijn de specialisten sponsors of partners van de site?[/quote]
Heb je een mailtje gestuurd met uitleg Jarno.
De diagnose specialisten zijn niet verbonden aan of sponsors van Problemcar.nl, maar worden door Problemcar ingeschakeld.
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Op de motor-CAN moet je ook zeker geen 12V meten. De spanning moet liggen tussen 2,5v tot 3,5V op de CAN-high en 1,5V tot 2,5V op de CAN-low. De busload mag niet meer zijn dan 60% zonder testkast aangesloten. Mid-speed werkt met CAN-high 0V tot 4V en CAN-low 5V tot 1V.
car823 (0), 10 jaar geleden
probleem opgelost !!!!!!.Er zat een onderbreking op de can bus Kabel van het instrumentenpaneel naar de pcm. Onderbreking tussen pen 17 instrumentenpaneel en pen 3a4 op de pcm.Dus ergens onderweg een kabelbreuk .bypass kabel aangesloten en de wagen loopt weer.Alvast allemaal bedankt voor hulp.Hopelijk bespaart deze info een pak zoekwerk en onnodige kosten.