Beste monteurs
Ik zit met een moeilijk probleem. Het volgende is er aan de hand.
Ford binnen gekregen die niet meer te starten was. Foutcodes waren niet te wissen> brandstofpomp defect.
Nieuwe pomp gemonteerd en in laten leren bij ford. Auto starten meteen. 2 dagen met de nieuwe pomp gereden. Motor af gezet en niet meer te starten. Auto uitgelezen en ik krijg foutcodes op de brandstof pomp. nl inspuithoeveelheid fout, toerentalsensor brandstofpomp fout, en inspuittiming fout. Deze codes zijn te wissen maar komen direct terug als je de auto start. Pomp timing gecontroleerd en in orde. krukassensor geeft signaal. Met overleg bosch toch weer een andere pomp gemonteerd. geen succes. precies de zelfde fouten. Voeding en massa brandstofpomp gecontroleer en is in orde. Bekabeling tussen brandstofpomp en motorstuurapparaat op onderbreking gecontroleerd en in orde.
Je zou denken motorstuurappaat defect. Maar deze gaan nooit kapot volgens de ford dealer.
Wie heeft zoiets ook meegemaakt of heeft tips.
Ps. na metingen ben ik er achter gekomen dat de afsluitklep achter op de pomp 2x12v krijgt. deze moet volgens mij 1x aan massa worden gelegd door het motorstuurapp.
groetjes Jurgen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja dit is een lastig probleem, wat je kan controleren is de stekker op de pomp. Door een defect stekker zijn in het verleden veel pompen voor nop vervangen.
Haal de stekker eens los en pak een 2,5mm boortje. Deze moet klemmend in de pennetjes van de stekker gaan. Dus echt klemmend.
Zoniet kan je een andere stekker monteren. Moet je een bestellen van een mondeo, die is het goedkoopst.
Of voorzichtig de pennetje een beetje naar elkaar toe buigen.
Bekijk de stekker goed!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar