hallo,
heb hier een ford ka staan met het volgende probleem: als je met de auto rijdt en je druk de koppeling in vlieg het toerental omhoog naar ong. 3000 toeren ofzo, heb ook het idee dat de auto zelf een beetje gas geeft. gaskleppositie sensor is al verv. en heb ook de modificatie van de stekker van de sensor al toegepast.
als ik de stekker van de gaskleppositie sensor los laat liggen draait de auto wel goed maar het probleem komt dan soms nog steeds voor maar wel veel minder.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar heb je de nieuwe stekker aan gesoldeerd dan?
Aan de kabelboom bij het inlaatspruitstuk, of in de kabelboom die langs de parafan loopt?
Tevens kan je nog even proberen om de accupool ff los te nemen, en dan stekker snelheidssensor er af. Stukje proefrijden zonder snelheidssignaal, en dan weer aansluiten.
Succes.
aan de kabelboom bij het inlaatspruitstuk... moet tie aan die van het paravan dan?!
zal het ff proberen met de stekker los rijden maar ben bang dat het niet gaat helpen...
zou het niet zo kunnen zijn dat het gasklephuis zelf kapot is?
Nopes, daar moet de stekker niet bij aan komen.
De bedoeling was/is, om de dikke zwarte stekker te omzeilen die op het schutbord zit.
De kabelboom ná die stekker lospielen in de draadboom boven de parafent, en dan de draden opzoeken. Zo uit mijn hoofd, geel,wit-en bruin/rood. (dus met rood streepje). Let wel op, er zitten twee bruin/rode draden in, dus ff meten of je de goede hebt.
Daar moet je dan de nieuwe stekker aan solderen.
ah dat hadden de heren bij de ford dealer er niet bij gezegd...
en de draadjes die aan die nieuwe stekker waren zo kort dus vandaar
ik vond het ook al zo'n vage modificatie :P
maar iig bedankt! zal het morgen even proberen en dan laat ik nog wel even weten of het gelukt is.
ik heb de stekker nu goed aangesloten en een stuk gereden met de stekker van de sensor los maar het heeft allemaal weinig tot niets geholpen... met de stekker los rijdt de auto wel beter maar bij het schakelen schiet hij nog steeds omhoog in toeren... auto opnieuw uitgelezen nog steeds geen storing uit te lezen
Hmmz,
Stationaire regelklep al schoongemaakt en gesmeerd?
Kijk eens even hoeveel % deze open staat bij stationair toerental.
nou het is gelukt hoor!! :P
k heb de luchtomloopklep verv. en toen de accu even een paar min. losgehad en daarna reed hij weer perfect!
bedankt voor de hulp Niels!
Bij Ka altijd beginnen met batterij 5 minuten af te leggen....
ja heb de accu een paar keer los gehad maar toen bleef de auto slecht rijden dus het was echt de klep...
maar dit is idd. iets wat je als eerst moet proberen ja! kost niks ook natuurlijk.
[quote=Niels8175]Nopes, daar moet de stekker niet bij aan komen.
De bedoeling was/is, om de dikke zwarte stekker te omzeilen die op het schutbord zit.
De kabelboom ná die stekker lospielen in de draadboom boven de parafent, en dan de draden opzoeken. Zo uit mijn hoofd, geel,wit-en bruin/rood. (dus met rood streepje). Let wel op, er zitten twee bruin/rode draden in, dus ff meten of je de goede hebt.
Daar moet je dan de nieuwe stekker aan solderen.[/quote]
ik heb altijd gedacht dat de stekker het probleem was dat de pootjes te slap waren geworden want als je de oude stekker bekijkt dan zie je vaak dat er pootje bij zitten die wat verder van elkaar staan
heb trouwens altijd met goed resultaat de stekkers vernieuwd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar