auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford KA: Ford Ka schokt bij het (veel) gasgeven

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: J4S, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 44

Hallo.
Ik heb een ford ka uit 2002. 1.3. De auto schokt regelmatig (niet altijd, dit is vaak een periode)
tijdens het veel gasgeven bij het optrekken. Wanneer de auto in de vrij staat of tijdens het rollen met de koppeling ingedrukt doet hij het niet. De auto schokt niet wanneer het gas rustig wordt ingetrapt.

De bougies, luchtfilter, intereurfilter en brandstoffilter zijn al vervangen. Daarnaast is er ook een Forte injectorreiniging flesje ingegaan, om uit te sluiten dat het aan vervuilde injectoren lag.

Ik hoop dat iemand van jullie ervaring hebben met dit probleem en misschien tips hebben waar ik nog naar zou kunnen kijken. Ik zat zelf te denken aan een vaccuummprobleem of iets met de onsteking ofzo. Maar heb geen idee hoe ik dit moet controleren.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Geplaatst door

Ark14 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, als hij niet is uitgelezen (bobine) lijkt het tocht de ontsteking te zijn.
Heb je al eens naar de bougiekabels, verdelerkap en rotor gekeken?

Heino4267 725

6 jaar

Klepspeling is ook belangrijk bij deze motoren , dit is dacht ik nog het oude type motor.

Hoi Heino! Ben vergeten te vertellen dat hij bij een universele garage is uitgelezen, er zijn geen storingscodes aanwezig. Ook brand het MIL-lampje niet. Er zit een bobine achterop het motorblok gemonteerd, onder het inlaatspruitstuk, vanuit hier gaan de bougiekabels naar de bougies. Ik weet niet hoe ik de kabels op werking kan testen? Of eventueel door kan meten?

Ark14 0

6 jaar

De Jan Boeren Fluitjes methode is om als het donker is de bougiekabels nat te maken met een plantenspuit en dan de auto te starten: als je dan blauwe vonken (lekspanningen) ziet, ben je toe aan nieuwe kabels.

Kom in dat geval niet met lopende motor aan de bougiekabels, of je bent toe aan een schokkende ervaring!

Heino4267 725

6 jaar

wanneer je een flesje injector reiniger in de tank giet geeft dat geen garantie dat de injectors dan 100% werken.
Het beste is toch even langs een goede garage die aan de hand van metingen dingen kan uitsluiten.
De laatste tijd kom ik wel heel veel vervuilde injectors tegen, je vraag je wel eens af wat ze in de benzine stoppen.
Vervuilde injectors geven vaak dit soort storingen.

[quote=ferry vw monteur]je vraag je wel eens af wat ze in de benzine stoppen. [/quote]

Ouwe bedorven bio-aandelen in de benzine?

Heino4267 725

6 jaar

Uiteindelijk werd het afgelopen week nog erger en toen kwam er een storing in van de bobine. De bobine was uiteindelijk het probleem en is vervangen. Het probleem is nu ook opgelost.

Ark14 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.