Ford mondeo 2.0 tdci automaat ongeveer 310.000km gelopen
-Loopt slecht/rommelig stationair.
-Geen foutcode's
-zowel warm als koud
-Motor slaat altijd meteen aan.
- motorvermogen is goed
Wat het probleem vreemd maakt: wanneer de motor slecht stationair loopt en je zet hem in D of R loopt hij weer
goed stationair.
Vaak als er even mee gereden is blijft hij goed stationair lopen.
Word dan de motor afgezet en meteen weer gestart, weer het zelfde probleem...
Tot nu toe:
-controle vacuumpomp+slangen
-EGR gecontroleerd+gereinigd
-Verstuivers vervangen+opnieuw ingeleerd.
-Daarna massa's onder accu gerepareerd.(deze waren helemaal geoxideerd)
-Toen verstuivers weer opnieuw ingeleerd.
-enige tijd laten lopen en diverse proefritten....het probleem blijft.
Het enige wat ik niet kan verklaren is op het moment dat de motor slecht stationair loopt, er een raar geluid van de verstuiverleidingen af komt.
Het lijkt er op dat dit veroorzaakt word door een wisselvallige brandstofdruk.
Wat ook op dat moment het geval is.Deze varieerd op dat moment van 200-300 bar.
Het lijkt me niet aan de hoge druk pomp te liggen, waarom zou hij anders met lichte belasting wel goed stationair lopen?
Wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt even 2 dingen doen, vaak is ook de krukaspoelie versleten waardoor seze gaat slingeren en de spanner constant aan het rammelen is.
En je kan de auto in de versnelling zetten op de handrem zetten en de kopppeling even langzaam op laten komen, gaat de motor beter draaien bij het net aangrijpen van de koppeling, dan is je vliegwiel defect.
is een automaat+auto heeft een distrubutie ketting.muliriem loopt strak.geluid komt echt van verstuivers/leidingen. is ook voelbaar.
Is de IMV klep al eens vervangen?
Deze zit achter op de HD pomp en zorgt voor de drukregeling in de rail.
(Er zit een dikke bruine stekker op de IMV klep) Als deze klep niet goed meer is loopt de motor onregelmatig.
Ik heb ooit op eens duitse site iets gelezen ivm TDCI met automaat, daar is ergens een probleem bekend maar ik vindt het niet meer terug op het net.
Is het niet het drukafbouwen wat je hoort?
Zijn er nieuwe verstuivers ingekomen of revisie?
Verstuivers zijn revisie.
IVM klep kink het best logisch.
Ik heb de klant voorgesteld om eerst een software update te doen.
Vanuit daar weer verder kijken.
zit er misschien water in de tank?
En anders toch nog eens retourflow van de verstuiverrs controleren ook al zijn het revisie (hoe en wat is er precies gedaan? er zit veel verschil in, ook in prijs)
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar