Ik heb mijn dynamo en batterij laten vervangen maar elke ochtend is de batterij zwak om de auto te starten.
Heb de batterij 24u aan de lader opgehangen maar de probleem doet zich voort.
Heb verschillende theorie gehoord zoals de radio zou de batterij opgebruiken ook al staat die niet aan
Een ander theorie: startmotor defect.
Dan vraag ik me af waarom de auto dan wel start als de batterij opgeladen is?
Geb de dynamo laten meten en die laad dus wel op.
Probleem is dat de batterij van avond tot smorgens plat geraakt..maar hoe,?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de lekstroom in rust al gemeten? Geen lampje dat blijft branden (binnenverlichting, kofferbak, dashboardkastje,motorruimte e.d.)?
vr.gr. Theo
Er zijn drie mogelijkheden:
1. de accu wordt onvoldoende bijgeladen door de dynamo voordat de auto wordt weggezet
Dit kun je meten met een Voltmeter of Multimeter:
- met motor lopend behoort de accuspanning méér te zijn dan 13,9 Volt. Als dat niet zo is, is de dynamo verdacht.
- met motor uit en dimlicht aan hoort de accuspanning minimaal 12 Volt te zijn. Als dat niet zo is, is de accu verdacht.
2. er is een lekstroom die de accu leegtrekt tussen avond en ochtend.
Bekende veroorzakers van lekstroom zijn de radio, lampjes die ongewenst blijven branden en de dynamo (dus niet de startmotor: als in de dynamo een diode defect is, trekt die vlotjes de accu leeg).
3. de accu is defect en/of heeft nu een te lage capaciteit over.
Dat kan je (laten) nameten bij een garage voordat je besluit een nieuwe accu te plaatsen.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar