close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Sierra: Ford sierra cosworth slaat niet aan.

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v turbo

Mijn cosworth heeft het volgende probleem, ik kan als ik de sleutel omdraai de motor horen ronddraaien zonder probleem ook gaan de controlelampjes dan netjes uit, maar de motor slaat niet aan?
Ik heb de zekeringen nagekeken en preventief vervangen ook die naast de accu zitten.
Er zitten nieuwe bougies, kabels, verdeelkap, olie, koelvloeistof, radiateur, luchtfilter in.
Waar kan ik zoeken of meten voor dit probleem?

Mvg Ton

Geplaatst door

renegade48 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Elektrisch schema: http://bigturbo.co.uk/main6.htm (Level 1, de bovenste)
Foutcodes lezen: http://bigturbo.co.uk/main7.htm
Je kunt de doorverbinding voor foutcodes proberen, mogelijk gaat je motorlamp ook nog mee knipperen.

Hoor je de brandstofpomp lopen? Bij contact aan en als je start?
Wat zijn de signalen (in volts) van de map-sensor, de koelvloeistof temperatuur (ECT) en inlaat lucht (ACT)?
Heb je vonk? Bij de bobine zit een storingsonderdrukking.
Ik heb 1 maal gehad dat die kapot was. Gewoon er tussen uit halen en opnieuw proberen.

N.B. Motor- en Brandstofpomp relais zitten onder het dashboard in de buurt van de ecu.

oldford 0
badge

12 jaar

Bedankt oldford voor het meedenken.
Ik moet er nog bijvertellen dat hij rijdend naar binnen is gegaan, en daarna alleen maar de nieuwe onderdelen heeft gekregen.
Na alles gemonteerd te hebben wil hij dus niet meer aanslaan.
Het brandstofrelais zit niet bij mijn ECU, mijn cosworth is uit 86 de eerste dus en daar is het anders geplaatst, maar weet zo niet waar.
Brandstofpomp is volgens mij wel goed, maar zal hem wel testen voor de zekerheid.
Hoe ziet de storingsonderdrukker eruit die bij de bobine zit? heb je daar een foto van toevallig?
Ik ben electrisch niet zo thuis in het doormeten van de mapsensor ed, zal kijken of ik iemand kan charteren.
Ik hou je op de hoogte.

Mvg Ton

renegade48 0

12 jaar

Deze is van een Scorpio, maar het ziet er bij jou ook zo iets uit: http://www.merkurmidwest.com/catalog/i71...
Zit vlak bij de bobine.

Kijk voor je relais eens in de voetenruimte van de passagier, onderkant dashboard tegen de tunnel.
Op het moment dat de brandstofpomp loopt, krijgen ook de waste gate regelklep (AMAL in schema) en de stationair regelklep stroom (ISCV in schema). Daar kun je makkelijk bij.
De injectors krigen gelijk voeding met de ecu, dus ook daar kun je makkelijk bij.

oldford 0
badge

12 jaar

Plaatje van de kabelboom:
Rechts zie je het hoofd- en brandstofpomp relais - MET zekering.
Rubber schijf is de doorvoer van passagiersruimte naar motorruimte.

oldford 0
badge

12 jaar

bots schakelaar niet afgegaan door bv wielen wisselen metname reserverwiel

harnak 0

12 jaar

[quote=harnak]bots schakelaar niet afgegaan door bv wielen wisselen metname reserverwiel[/quote]
Hoi Harnak, bij mij zit er geen botsschakelaar in.

Mvg Ton

renegade48 0

12 jaar

Vandaag even verder gekeken en ben er achter gekomen dat ik geen spanning naar mijn brandstofpomp heb, de pomp zelf is getest en goed.
Dus ben weer een stap verder.
Zoek weer even verder.

renegade48 0

12 jaar

Het lijkt mij ook dat de botsschakelaar uit staat . Sierra's hadden deze in het midden van het reserve wiel maar ook heb ik hem gezien onder het dashboard boven je linker voet .! Er zit een witte rubber dop op .
Leuk als je niet weet waar je naar moet zoeken.
Het is ook het enige wat die schakelaar doet. Als je die pomp spanning geeft moet de motor aan slaan.
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.