wie heeft er verstand van webers? mijn tweetraps carb op mn 89 (Ford) blokje lijkt problemen te geven: blok slaat af en de carb is niet met stelwieltje bij te regelen. kan zo'n ding gereviseerd, zo ja waar vind ik de revisiesetjes voor zoiets? alle hulp welkom
thx
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een veel gemaakte denkfout is dat een storing te herstellen is door te stellen of te regelen.. Stellen heeft alleen zin als er geen ongewenste verstoppingen of lekkages zijn. Daarnaast moet de ontsteking op tijd staan en de motorconditie in orde zijn.
dank voor de reactie. de reden dat ik vermoed dat het de carb is, is omdat al het andere inmiddels vrijwel uitgesloten lijkt. waar voorheen het stelwieltje uitkomst bood bij stationairregeling lijkt ie nu "na te dieselen" of te weinig brandstof te krijgen...ik zal hem vandeweek eens uit elkaar trekken en schoonmaken. vroeg me alleen af of er revisie (pakkingen) voor dit soort spul bestaat. i.e. sproeiertjes, rubbertjes, pakkingkjes...
12 jaar
nb ontsteking is electronisch geregeld met disbobine, blokje is in goede conditie (goede olie bougies filters kabels zuinig geen rook goed op temp geen vervuiling in koelwater of gerammel of getik in het blok..)
12 jaar
Is er 1 2traps weber gemonteerd?? Allereerst controleren of de vlotternaald afdicht? en of de stationaire doseur (sproeier) op de zitting afdicht? De startcarburateur mag bij warme motor echt niet lekken..(doorlaten)
Als je de hele carburateur wilt behandelen heb je eigenlijk alleen een cilindervoetpakking, een nieuwe vlotternaald en misschien een dekselpakking nodig..
De 2 traps carburateur (Weber) probeert de voordelen van een kleine en een grote te combineren.
1e trap is een gewone kleine carburateur waarvan de gasklep wordt bediend door het gaspedaal
voordeel: eenvoudig te regelen bij lage toeren (zuinig)
nadeel: bij hoge toeren veel te rijk
.
2e trap is een gewone grote carburateur waarvan de gasklep wordt bediend door een veer
en soms daarbij ook door een vacuum doos
en wordt tegengehouden door een mechaniek verbonden met de eerste trap.
voordeel: hoeft bij lage toeren niet te werken en is dus goed te gebruiken bij hoge toeren
1e trap werkt zelfstandig stationair en tot iets minder dan half gas
2e trap komt er bij en gezamenlijk werken ze tot vol gas
De zg sproeiers van de 1e of 2e trap mogen niet verwisseld worden..
Er is een gezamelijke vlotterkamer, vlotter en vlotternaald
De eerste trap heeft een stationair gedeelte, een acceleratiepomp met sproeier en een
overneem gedeelte met emulsiepijpjes en een hoofdsproeier.
De tweede trap heeft een soort stationair gedeelte en een
overneem gedeelte met emulsiepijpjes en een hoofdsproeier.
Evenals in de 1e trap wordt de zg stationaire doseur in de 2e trap ook gebruikt voor het overnemen
Tussen de 1e en de 2e trap zit de zg startcarburateur (geen choke klep)
Het zou prettig zijn als je van deze carburateur alle specifieke gegevens hebt???
Kijk hier maar even: http://www.ruddies-berlin.de/index01.htm
great! dank voor de info en de link.
die stationaire doseur klinkt alvast goed als usual suspect dus vandeweek gaan we puzzelen. zo kan ik gelijk zien welke delen er nog verkrijgbaar zijn.
12 jaar
dit lijkt m http://www.ruddies-berlin.de/Weber32DFT.... zie 4 verschillende revisiesetjes onderin.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar