Ik heb mijn dynamo van 70 Ampere vervangen door een dynamo van 95 Ampere.
Ik heb er gewoon mee kunnen starten. Maar na een 2-tal km sloeg hij af en startte hij niet meer. Hij geeft wel de dashboardlichten aan voor contact (accuteken), maar ik kan hem niet meer starten en zowel de richtingaanwijzers. lichten, ruitenwissers e.d. werken niet meer.
Kan het zijn dat de verhoging van het aantal ampere van de dynamo gevolgen heeft voor de stroomverdeler? Of is er iets anders aan de hand.
Groeten, Vincent
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is iets anders aan de hand. Het aantal ampères is niet van invloed.
Dank je voor je reactie.
Kan het zijn dat de D+ verwisselt is met de W? De transit heeft geen toerenteller. Wat kan er gebeuren als het de aansluiting van de toerenteller vanuit de dynamo op het contact wordt aangesloten? Dus als het contact wordt aangesloten op de W.
Groeten, Vincent
14 jaar
Dat weet ik zo niet ( nooit in verdiept ) maar weet wel zeker dat het aantal ampères niet van invloed is.
Maar er zal best een aanvullende reactie hier op komen.
Zekeringen allemaal al langs geweest< alle aansluitingen goed bekeken? vreemd dat er namelijk helemaal niks meer werkt, behalve je dashbord lampje met het accuteken, oliedruklampje brandt wel?
Nou ik heb hem tussen door toch nog een keer aan de praat gehad en toen deden de lampjes het weer wel. Volgens mij zijn de W en de D+ verwisselt geweest. Maar nu doet hij het nog steeds niet. Kan dat consequenties hebben voor het starten? Of voor het contactslot? Of voor de dynamo?
Vincent
14 jaar
Kan het verwisselen van de W en de D+ consequenties hebben voor het contactslot of dynamo? Tenslotte komen uit beide draden verschillende stromen uit, toch?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar