ik ben al een tijd aan een een fusion bezig hij geeft foutkode p0420 (werkingsgraad katalysator cijlinderrij 1)
ik heb de eerste lambdasensor vervangen (voor kat)
co en lambda getal prima dus volgens mij is de kat goed.
lampje gaat meestal na een week branden, maar kan ook na drie weken weer gaan branden.
auto heeft 115000km gelopen.
wie kan mij helpen? groet zegert vd bosch
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zijn de signalen van de lambda-sondes? Zowel voor als achter de kat.
Hoeveel O2 en HC is er bij de viergas meting? Zowel stationair als versneld toerental.
Signaal van 2e sonde even meten, deze moet constant een hoge spanning weergeven.
Wat vaak voor komt is dat de kat stuk gaat na het defect gaan van een bobine..
Wij hebben ok al een fusion rond rijdenmet die fout code.. een jaar lang... alles geprobeerd: zal even opnoemen.. lambda's vernieuwd, kat 2 keer vernieuwd en een keer gewisseld met een mazda 2 die wel goed was op te proberen uit te sluiten, inlaatspruitstuk gewisseld, bobine,bougies ,kabelboom voledig doorgemeten en stekkers onder bobine doorgesoldeerd. Ik kan nog best wat vergeten zijn op te noemen. De auto rijdt buiten gewoon. De storing komt telkens terug bij een water temperatuur van rond de 86 graden.
Kun je hem uitlezen met den wds tester? of op andere mogelijke manier waar je een freeze frame krijgt?
Moet je even naar de Sort Fuel time 1 en Long fuel Time 1 kijken. deze moeten samen wel 0 zijn als je ze op telt. anders zit er ergens echt een fout.
wens je succes en hoop dat je mij eventueel ook kunt helpen
ik laat de auto volgende week terug komen ik houd jullie op de hoogte
groet zegert.
Ik heb hier een mazda 2 met de zelfde foutcode P0420
Ik heb de bobine al vervangen en de lambda sensoren schoongemaakt maar de fout komt
telkens na 3 dagen terug
wat is je waarde van je achterste lambda sonde?
kat wil nog wel eens stuk gaan van de mazda 2
15 jaar
De waarde van de achterste lambda sonde is 0.700 V
SciroccoGT: meschien eens de MMC opsturewn naar ACtronics ?
edko: is dit een vaste waarde of wisselt deze constand iets ?
Dit is geen vaste waarde die zit tussen 0.690 v en 0.735 v ongeveer
dan werkt de kat goed,
bedrading ook goed ?
pendeld de eerste wel redelijk snel genoeg. wij hebben ok keer gehad dat voorste wel pendelde maar veel te traag was.
ik twijfel toch een beetje of de kat stuk is.
stationair word het co niet lager dan 0.25 lambda waarde wel goed bij verhoogd toeren co 0% lambda 100 prima volgens mij
ik heb via parameter de waarde van beide lambdasensoren getest. lambda 1 pendeld tussen 100mv en 800 mv en lambda 2 blijft vrij constand 850mv.
als je pendelend gas gaat geven wanneer de motor goed warm is gaan beide lambda s de zelfde waarde aangeven.. tussen 100mv en 800mv.
mischien 2e lambda sensor ook vervangen. (de bobine is inderdaad 2 maanden geleden vervangen.) daarna is dit probleem begonnen.
groet zegert
Bobine vervangen omdat de motor misfires had? Met daarbij een pendelende achterste lambdasonde is bijna altijd de katalysator zelf.
Ga eens rijden en kijk eens onder belasting wat de achterste sonde doet. Dan is er meer uitlaatgas dan het beetje wat er bij stationair doorgaat.
Pendelt de 2e lambdasonde hier of krijg je een constant laag signaal, vervang dan maar de katalysator.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar