auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford TRANSIT 260S VAN 85DPF LR 4.23: Foutcodes Turbo-EGR en LMM

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: P8FB, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 63

Deze auto wordt als service bus gebruikt. Nooit geen noodloop en fouten tijdens het gebruik gedurende de dag..

Alleen van en naar huis,( ritjes van 50 km ) gaat de auto soms in noodloop. Dus niet altijd en daarom lastig om een oorzaak te vinden.

Foutcodes die er nu in staan:
P0404- EGR regelcircuit
P1102-LMM (binnen bereik maar lager dan verwacht)
P1103- LMM (binnen bereik maar hoger dan verwacht)
P0234- Turbo overdruk conditie
P0299- Turbo te weinig boost

Na het wissen komen ze niet direct weer terug, (ondanks een langere proefrit)

Iemand een idee in welke richting we zouden kunnen zoeken?.

Geplaatst door

Robbie Jensema (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je de fouten wist, komen ze er dan allemaal tegelijk weer in? Heb je de EGR er al weleens uit gehad en bekeken (en evt. schoongemaakt)?

Dat is juist de moeilijkheid. De fouten zijn gewist en komen niet direct terug. Pas na een paar dagen en dus de wat langere rit komen ze er weer in. Maar je bedoeld of ze allemaal weer terugkomen en dat is inderdaad het geval.. Is al eerder bij een andere garage geweest die er een nieuwe egr op had gezet.

Zijn de doorgangen voor en na de EGR goed open? Hoe is de staat van het roetfilter en event. de katalysator? Zie je ook aan de waardes dat er wat afwijkt?

Gaan we onderzoeken.

Update.

Vandaag even weer tijd voor gehad.

Egr reageert goed. Hebben hem nog niet losgemaakt omdat we eerst verder zijn gaan meten oa op de LMM..

Met de scanner (Snap-on) hebben we wel iets gevonden bij de luchtmassameter waar we vraagtrekens bij hebben. Bij de DATA zien we de gevraagde luchtopbrengst en de werkelijk gemeten opbrengst en die volgen elkaar prima bij gasgeven en weer loslaten, maar we vinden het vreemd dat de opbrengst die gevraagd wordt veel hoger is dan de werkelijk gemeten opbrengst.

BV bij volgas optrekken is de gevraagde luchtopbrengst bv 380 g/s en dan is de gemeten opbrengst 105 g/s.

Stationair is de gevraagde opbrengst 70a 80 g/s en de gemeten waarde 15-20 g/s.

Met de scoop gemeten krijgen we geen duty-cycle te zien op de signaaldraad maar een wiebelende blokspanning. Als we de auto van contact zetten blijft die blokspanning aanwezig zelfs met de stekker los van de LMM. Lijkt ons niet goed. Alsof er een interferrentie spanning op staat ofzo.

Misschien kun jij hier iets van zeggen? BV of deze opbrengst waardes inderdaad afwijken van hetgeen we mogen verachten?

Probleem voorlopig opgelost. We hebben de stekkers op de luchtmasameter iets strakker gezet en hebben nu wel een goede duty-cycle op de scoop. Zelf nog een dag de auto meegehad voor een ritje an 80 km en geen foutcode of noodloop.

De gevraagde en werkelijke luchthoeveelheid blijft wel hetzelfde. We hebben bij een zelfde Transit dit kunnen checken en ook daar was dat hetzelfde. Dus dat is niet de fout geweest.

Klant neemt hem nu eerst weer mee en mocht de fout er weer inkomen zullen we er opnieuw in duiken.

Bedankt voor de hulp.

Robbie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.