auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Escort: Fusee rubber hoes

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: Zetec 1.6

Is het mogelijk de rubber hoes van de fusee kogel van de draagarm te vervangen?

De auto is afgekeurd op een beschadigde fusee hoes.
- Is er een oplossing om de fusee hoes te vervangen of eventueel te repareren?

Ik heb de fusee los. De rubbere hoes is ingeklemd met een metalen ring in het fusee huis.
Deze metalen ring zit heel vast.
Naar mijn inzien houd deze ring ook de kogel op zijn plaats.

Mocht ik de ring al los kunnen krijgen, hoe krijg ik deze terug gemonteerd zonder dat de kogel vervolgens speling heeft.

Mocht het fusee rubber niet los te vervangen zijn, wat is dan de beste alternatieve oplossing?
- Heel de draagarm vervangen
- Of enkel fusee kogel? De fusee kogel zit vast aan draagarm met pennen die zomaar los gaan.

Alvast bedankt voor enig antwoord.

Gr,

Bart van de Heijning
Eindhoven

Geplaatst door

bartvdh (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kun je de fusee hoes niet kitten heb er al verschillende gekit
kijk hier even http://www.autopartsonline.nl//nl/index.... (EUROPE)&mdl=&typ=&vp=td&match=j

jan5047 0
badge

11 jaar

hoes is niet los te vervangen
dichtkitten of de fuseekogel vervangen.
klinknagels uitboren en nieuwe kogel met bout en moer vastzetten)worden meegeleverd met nieuwe kogel'

fordmannetje 0
badge

11 jaar

Bedankt voor de snelle reacties, super!

Kit zou bij een rubber miscchien nog kunnen, de andere heb ik inmiddels helemaal aan gort getrokken om te kijken hoe het inelkaar zit :(.
De losse fusee kogel is waarschijnlijk de beste. Kan dit nog problemen op leveren met de sporing / uitlijning. Of is de nieuwe kogel even groot en zonder slopgaten?

Daarnaast overweeg ik ook de hele draagarm te vervangen. Ben bang dat de rubbers van de draagarm binnen kort ook versleten zijn.
Vraag hierbij is of ik dan in de problemen kan komen met de sporing.

Als ik de draagarom helemaal los maak, ben ik dan mijn sporing / uitlijning kwijt?

Alvast bedankt,

Bart van de Heijning

bartvdh 0

11 jaar

Uitlijnen is altijd aan te raden na dit soort reparaties,maar meestal word dit niet gedaan tot er een merkbaar verschil is met de rijeigenschappen van daarvoor,verder is het aan te raden gewoon de hele draagarm te vervangen,niet alleen scheelt dit tijd en moet je hem voor het uitboren toch demonteren maar je vertrouwd toch te rubbers niet helemaal...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.