Wij hebben lang gezocht naar een vacuumvervroeger voor deze auto. Deze was zo goed als niet te krijgen. Uiteindelijk hebben we er eentje gevonden bij de oldtimerafdeling in Duitsland van de Ford. Deze stroomverdeler is een Bosch en de oude is een Lukas. Op deze vacuumvervroeger zit een tweede tuut waar een slangetje op kan. Waar is deze voor? Waar moet ik dat op aansluiten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen idee maar zuig aan de aansluitingen en je moet de grondplaat zien verdraaien, de andere zou ik dan afdoppen.
Moet toch geen probleem zijn voor een valencia motor een verdeler te krijgen met juiste vervroeger immers elke oude escort en fiesta was er mee uitgerust.
Succes
De verdeler met de tweede tuut is van een 1600 CVH met automaat.
De tweede aansluiting is een verlater, en daar hoef je in dit geval niets op aan te sluiten.
En C.Jonker, in 1982 was er nog geen 1,3 Valencia. Alleen CVH.
11 jaar
Bedankt voor jullie antwoorden C. Jonker en Edje Raketje. Hier kan ik wat mee.
Het is inderdaad een CVH. Ik kan er nu weer verder mee aan de slag.
11 jaar
Beetje late reaktie maar ik lees het nu pas goed.
In 1982 was er wel ter dege een valenciablok te bestellen in een escort in de 1.1 en 1.3 versie.
Mijn opa reed in die jaren namelijk escort en ik was als kleine jongen al autotechniek gek.
Die blokjes zitten in mijn geheugen gegrift en de boekjes en foto's zijn nog steeds in mijn bezit na het overlijden van mijn opa.
Gaat nergens over maar wil het toch even zeggen :D
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar