Ford Fusion: fusion 1.4tdci 's morgens op 3 cylinders draaien

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4tdci

's Morgens draait hij op 3 cylinders en rookt hij wat blauw als hij warm is draait hij normaal en rookt hij niet meer?
We hebben de injectors al veranderd maar het probleem is er nog steeds. De auto heeft 79000km.

pieterjan

Geplaatst door pieterjan (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Fusion? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

harde kunststofleidingen als op lekje gecontroleerd waardoor mazout kan teruglopen?
Onder luchtfilter. Heb ooit eens een heel klein doorgeschuurde leiding gehad.

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

Nogal veel problemen met retour leidingen (o-ringetjes stuk) en dus lucht in mazout bij tijdje stilstaan !
Makkelijk te controleren aangezien er een doorzichtig stukje leiding zit tussen de mazoutleiding.

Heb je bij vervangen injectoren de retour goed gecontroleerd of vervangen ?

Lijkt me ook een probleem met lucht in het brandstof systeem.

fordis (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk zeker maar in deze richting,heb onlangs dit ook megemaakt,oorzaak was een geknikte retourleiding!

pappa (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe staat het met de gloeibougie's? Als er eentje defect is loopt de motor ook slecht in koude toestand

Succes, pappa

pieterjan (0) PRO, 16 jaar geleden

Alle leidingen zijn Ok heb ze ook vervangen voor alle zekerheid en compressie genomen en die is ok.
Ik zal de gloeibougies eens controleren.

pieterjan (0) PRO, 14 jaar geleden

sorry voor de late reactiemaar we hebben de motor van deze wagen vervangen en het probleem was opgelost. Ik heb de oude motor opengedaan en blijkbaar is de turbo ooit stuk gelopen en heeft de motor een deel van het scheopenwiel van de turbo mee naar binnen gekregen. Waardoor er een drijfstang lichtjes gebogen was. Toch bedankt voor het mee denken!!!!

Pieterjan.

Danny78 (0) PRO, 14 jaar geleden

dit zou je toch moeten gemerkt hebben in de compressie meting ?

Wel opletten bij vervanging motor dat alles zuiver is, zeker als de turbo is stuk gedraaid => controle doen op ijzer in de vacuumpomp enz ... anders heb je binnenkort weer problemen !

wovr100582 (0) PRO, 14 jaar geleden

Tja dat is ook eeen mogelijkheid natuurlijk weet je het niet zeker,smeer je een andere motor aan.
Zal wel van een goede sloop komen.
Maar van een kapotte turbo lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk daat een drijfstang krom gaat,
veel grote stukken kunnen de kleppen niet voorbij en zou je eerder zeggen dat je wat aan de culasse had gezien.

pieterjan (0) PRO, 14 jaar geleden

In de compressie meting was niets te merken. Alleen de turbo is stuk gegaan bij deze auto voor de rest niets. Er is een nieuwe motor in gegaan en geen okkasie. Het ging om een eigen wagen en niet van een klant. Hoe zou jij het anders opgelost hebben?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.