gas blijft hangen op soms 1300 toeren en gaat dan weer langzaam terug naar 850.Soms echter blijft het gas hangen op 1800 toeren.De stationaire regelklep hebben we gereinigd, maar geeft niet het gewenste resultaat.Gaan die dingen bij de Focus ook regelmatig stuk (a la Opel...?)
Graag ervaringstips
Geplaatst door Siem Bijman (160) PRO , lid sinds 23 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
sanny (0) PRO, 18 jaar geleden
Siem,
Welke motor is het?
Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden
Benzine, 16i-16V
Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden
Nieuwe luchtklep heeft niet het gehoopte resultaat.Gaan volgende week maar weer eens verder meten.Weet iemand nog iets, hoor ik het graag.
Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden
Alle componenten doormeten geeft niets echt verrassends te zien.Alleen de temperatuursensor gaat in eerste instantie netjes (met een scoopsignaal)van 3,5 volt naar 0.6 volt.Plotseling gaat dit signaal dan naar bijna 4 volt.Lijkt normaal gesproken op een defecte temp.sensor, maar de motor reageert er niet op, dus zal het wel zo horen.Blijkbaar geeft de ECU dit signaal inwendig een hogere spanning.Als de auto is afgekoeld weer hetzelfde beeld.Dit bracht ons op een verkeerd spoor, maar na afdichten van de omloopluchtkanalen moet de auto normaal gesproken afslaan en dat gebeurde niet.Dus kwam er ergens valse lucht naar binnen.Dit bleek langs de gasklep te zijn, want die sloot net niet helemaal goed af.Alleen te constateren als hij was los gehaald.Andere gasklep gemonteerd en probleem opgelost.
caddy1492 (0) PRO, 18 jaar geleden
vandaag training gehad van gmto. deze verandering van de spanning over de temperatuurzender komt ook voor bij een "oude" corsa/astra met c14NZ motor. dit wordt dus puur gedaan voor een nauwkeurige meting van de motortemperatuur. dit leek voor mij ook verdacht veel op een verkeerde waarde maar is dus in orde. toch mooi dat het eigenlijk veel simpeler is dan het lijkt.
groeten
caddy
Siem Bijman (160) PRO, 18 jaar geleden
Klopt Caddy, ik had gmto ook even geraadpleegd, omdat in de documentatie van hen dit niet bij de Focus werd aangegeven,of dit kon kloppen, maar ze vertelden inderdaad dat dit bij Opel vaker voorkwam.