Ford Focus: Inhouden

Bouwjaar: 2000

Focus 1800 TD 90pk Brandstofpomp is van het type VP-Bosch houdt in bij ca 60 km/h. EGR klep bedrading gerepareerd, 1 draadje was afgebroken, gaf dit ook als storing aan. Probleem is nu nog. Brandstofilter is vervangen. Slangetje van turbo ontlastklep was gebroken, nu vervangen. Wat je wel merkt als je iets hoger stationair draait dan is het net of hij niet helemaal lekker loopt. Stationair merk je hier niets van. Wie nog een tip.

arjankempeneers

Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Roetkat gereinigd, klepspelingcontrole, egr klep gecontroleerd, verstuivers getest. 1 verstuiver bleef druipen, nu vervangen. Inhouden merk je nu niet meer, maar motor heeft geen vermogen. Je krijgt hem met moeite op 130 km/h en daar doe je een behoorlijk poosje over. Er komt niet overdreven veel rook uit de uitlaat. Wie nog een advies

Siem Bijman (165) PRO, 18 jaar geleden

Je zegt roetkat gereinigd, maar kan het niet zijn dat de uitlaat iets verderop dicht is gaan zitten door het slechte lopen? Dan heb je ook geen vermogen en het strookt met je bevinding dat er weinig rook uit de uitlaat komt.

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Zou dan de uitlaat van voren niet gaan blazen/lekken als hij verderop verstopt zit?

Siem Bijman (165) PRO, 18 jaar geleden

Vaak wel, maar door hem even?? los te koppelen voor de kat, kun je dit vaak wel uitproberen.

Rudi10553 (0), 18 jaar geleden

Ik heb het al een paar keer meegemaakt bij focus diesel dat de achterdemper verstopt zat.

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik wilde de pomp uitlezen met de KTS 650 van BOSCH, maar hier is een speciale kabel voor nodig. Iemand ervaring om hem via de diagnosestekker uit te lezen (welke penbezetting)? Bij BOSCH dienst vertelden ze mij dat ze een gaatje in de stekker boorden van de pomp en dit als K leiding gebruikten om te communiceren met de KTS.

Michielrc7825 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi arjan,
heb het ook wel gedaan via de pomp uitgelezen, en je kunt er meende ik met een dunne meetpen achterin steken. Via de info van de kts Pump Steuer Gerat (PSG)aansluitingen opzoeken.
Heb zelf nu van de sloop een psg stekker gehaald en daar verbindingstekkers aangemaakt om zo rechtstreeks de kts te kunnen aansluiten. Zal morgen even voor je kijken of ik zo meer aansluitgegevens heb liggen.
gr. michiel

ps. Via "gewone" uitlezen moet je ook de foutgegevens van de pomp te zien krijgen dacht ik.

Michielrc7825 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi arjan,
pompbezetting is als volgt volgens kts info, - op zes, + op zeven, K op 9
de volgende trekproblemen met focussen ben ik al tegengekomen: Pomp defect, mapsensor defect, kat verstopt, achterdemper verstopt
groeten michiel.

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

We gaan vlg week eerst meten.
Bedankt

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

We hebben een afspraak gemaakt met Terlouw (Dieselspecialist) in Mijnsherenland. Jullie horen er nog van hoe dit afgelopen is

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Nou, ze hebben alles gecontroleerd. Turboslangen afgeperst etc. Kat laten zakken en rijden. Verstuivers getest en gereviseerd, maar geen resultaat. Juist op dat moment zat er in de pomp een storingscode 59 (inspuitbegin) Deze code zat er bij ons niet in bij het uitlezen van de pomp. Nu zelf pomp vervangen en hij trekt weer als vanouds.
Wel zaten er nog een paar storingscodes van de sleutelherkenning in, maar deze heb ik nu gewist en we wachten nu af of er evt. nog problemen zijn. Bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.