Mensen,
Ik zit met een groot probleem. Afgelopen zaterdag heb ik een ford sierra gekocht.
Bij deze sierra zou de koppelingsplaat/drukgroep vervangen moeten worden.
Omdat ik van veel mensen heb gehoord dat het bij een sierra niet erg moeilijk is dacht ik * ik neem hem mee*
(de wagen ziet er trouwens zeer goed uit).
Nu het probleem.
Na de koop merkte ik dat de auto erg trilde bij het optrekken in de 1e versnelling of in zn achteruit.
(het getril/gebonk is voelbaar/hoorbaar bij de achterwielen (net alsof ze hun grip even verliezen)
Het was de bedoeling om de koppelingsplaat/drukgroep binnen nu en 2 weken te vervangen. Al zit dat er helaas niet meer in.
Vanavond heb ik een stukje gereden om er zeker van te zijn dat het de koppelingsplaat/drukgroep is.
Maar op een gegevenmoment schakel ik van zn 5 terug naar zn 2 en begint de motor ineens hoog in toeren te lopen.
(het was netalsof ik niet naar de 2 schakelde maar hem in zn vrij deed.) Maar dit was niet zo. Ik had hem ECHT in zn 2 staan.
De auto begon langzamer en langzamer te rijden. Het lukte me trouwens wel om de auto rijdend te houden voor 5km lang.
Daarna was het helemaal gebeurd en ging de sierra geen CM meer verder.
Als ik de auto nu dus start (motor loopt grandioos, geen trillingen niks) en ik zet hem in zn 1, laat de koppeling opkomen dan pakt hij niet aan zegma.
Hij blijft altijd in zn vrij staan lijkt het wel
Ook als ik de auto uit doe en ik zet hem in zn 1 en start dan de auto ZONDER het koppelingspedaal in te drukken start de auto gewoon...
Het lijkt dan net alsof je hem vanuit zn vrij start..
Mijn vraag is natuurlijk .... wat kan het probleem zijn?
en heeft het trillende/bonkende optrekken er misschien iets mee te maken gehad?
Koppelingspedaal werkt trouwens lekker soepel(zoals het hoort)
Geen rare geluiden bij koppelingspedaal
Geen rare gluiden uit de versnellingsbak
Wie o Wie helpt me....
Groeten allard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt er op dat je koppeling er nu helemaal uit ligt.
Maar als de koppeling eruit ligt en ik heb de motor uit en doe hem in de versnelling,en start dan.
Dan krijg ik geen duw in de rug (maakt niet uit welke versnelling)
13 jaar
Als de koppeling eruit ligt, koppeld ie niet meer....dus, nieuwe koppeling kopen.
Waarschijnlijk is alle voering van de plaat er af.
Kijk ook goed naar de bus waar het druklager om schuift of die niet ingevreten is, zo ja, een nieuwe bus monteren.
13 jaar
En kijk ook even naar de rubber koppeling tussen bak en aandrijfas, die kunnen ook nog wel eens uitscheuren.
Suc6
Dank u voor alle antwoorden.
Volgend weekend ga ik ermee bezig(het wachten is nog op het koppelingssetje vanuit duitsland)
Iemand ervaring met het vervangen van de koppelingsplaat/drukgroep/druklager van een ford sierra?
Neemt het veel tijd in beslag?
nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoor het graag.
Groeten,
Allard
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar