wie kan mij vertellen waar de veiligheids schakelaar zit bij n sierra van 1993?
achter onder t reservewiel zit niks!!!!
de auto start niet meer!
benzinepomp zoemt niet en start motor draait ook niet , accu is 100%
wie kan mij helpen?????
bedankt voor de reacties!!!!
mvg rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit hij dan niet links van de a stijl bij de pedalen?
a stijl ?
waar vind ik die
mvg
14 jaar
ik heb daar bij de pedalen gekeken , maar niks gezien ...
weet ook niet wwar ik naar moet zoeken...
hoe ziet t er uit ?
mvg
14 jaar
Links van de pedalen achter een paneel. Helemaal beneden vlak bij de vloer. In luxe modellen zit daar ook de voetenruimte verlichting.
A-Stijl loopt langs je voorruit. Die achter de deur is de B-stijl.
De schakelaar zit achter het plastic plaatje links waar je linker voet is als je rijdt.
Er zit als het goed zit een gaatje in waar je net je vinger in kan steken.
Naar beneden voelen en dan een rond knopje indrukken.
14 jaar
De veiligheidsschakelaar zit midden in de reservewiel-bak. (springt er wel eens uit als je een kratje bier te hard neerzet.....)
Maar dat zal het probleem niet zijn want die schakelt alleen de pomp uit, niet de startmotor, je hebt dus een ander probleem.
Spanning op startmotor meten is eerste controle.
Suc6
Rob is het probleem zomaar ontstaan of heb je de versnellingsbak er onderuit gehad. Groeten.
hoi allemaal bedankt voor jullie reactie...
ik ga zo proberen of ik de schakelaar kan vinden en ik zal de startmotor ff doormeten.
IK VIND T VREEMD OMDAT DE AUTO T GEWOON DEED ,IK FF STOPTE EN MOTTORUIZETTE EN 3 MINUTEN LATER ZETTE IK HEM 5 METER VERDER NEER EN ZET DE MOTOR UIT .
5 MINUTEN LATER START DE AUTO NIET MEER...
IK DACHT DUS AAN DE SCHAKELAAR OMDAT T ZO INEENS WAS ...
mocht er nog iemand n andere oplossing hebben dan hoor ik t graag!!!
bedankt allemaal!!!!
mvg
rob
14 jaar
weet je zeker dat je accu 100% is ?
14 jaar
Rob gebruik een hulpaccu en dikke kabels . Die schakelaar waar jij het over hebt schakelt alleen de pomp uit. Zoek hem wel op!! Zoals al aangehaald schakelt deze zich makkelijk uit en deze zit midden onder het reservewiel . De laatste uitvoeringen zat hij onder /naast het dashboard met een witte rubber dop. Als je niet weet waar je naar zoeken moet herken je hem niet. Groeten.
de accu is nieuw!
maar ik ga t toch proberen met hulpaccu , je weet t nooit!
en ik had idd al gekeken onder bij t dashboard maar wist niet waar ik naar moest zoeken!
ik meende n zwarte of rode knop!
maar is dus n witte!!!
ik ga zo nog ns kijken , ook naar de kabels ,
mocht t niet lukken dan zien jullie me wel weer hier terug !
bedankt voor alle reacties!!!
super bedankt!
mvg
rob
14 jaar
hoi
ik ben net terug en heb gekeken naar de veiligheids schakelaar!
daar was niks mis mee...( ik hoor de benzinepomp zoemen!)
ik heb ook n andere accu aan de wagen gehangen ... ook geen resultaat!
nu viel me op dat als ik t contact omdraai in de stand dat ie normaal zou starten...ik geen relais hoor inschakelen ...!
de startmotor doet niks...
alle kabels na gelopen en niks gevonden..!
verlichting brand normaal en alles brand en doet t gewoon , dus accu is t niet!
maar dat er geen relais inschakeld bij t aanzetten van t contact vind ik ook raar , klopt toch?
t is net als of de start motor geen signaal (stroom) krijgt !?
alle kabels zitten vast en heb geen los contact gevonden!!!
ik ben met mijn handen in t haar weer weg gegaan , ik kom er niet aan uit!
WIE WWET ER NOG IETS ???? :(
mocht u nog wat te binnen schieten laat t gerust ff weten ;)
weer bedankt voor uw moeite!
MVG ROB
14 jaar
Heb je hem al geprobeerd aan te duwen of te trekken. Doet hij het dan wel is er iets loos met de startmotor.
Kan zijn dat als je een stevige tik geeft op de startmotor hij het mss ook wel weer doet.
Gr Fred
14 jaar
Ik heb zoiets gehad met een ford explorer. De motor wilde niet starten via het contactslot. Er zat op een of andere manier te veel weerstand in de bekabeling die naar de bendix liep . Dat is het dunne stekkertje/draadje om de bendix te activeren,dus de startmotor in te schakelen . Heb uiteindelijk een nieuw kabeltje getrokken met een losse drukschakelaar ertussen(in de auto). Hier 12 volt op aangesloten en hij deed het als vanouds.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar