Hallo,
Het gaat hier om een ford focus 1.6 16v. Distributieriem vervangen en oppeens geen compressie meer. Auto reed hiervoor perfect hij heeft nog maar 80.000 gelopen. Wie zou er mij kunnen helpen of wie heeft er ook wel is zoiets meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de krukas wel geblokkeerd, deze heeft nl. ten opzichte van het krukastandwiel geen spie en dus zal je distr.timing verlopen.
vr.gr.
Nieuwe bout in de krukaspoelie gedaan bij het vervangen?
En met het juiste moment aangehaald?
Zo niet,dan denk ik dat deze los is gelopen,want dit is een rekbout,en je de kleppen krom hebt.
Zoals hierboven beschreven,heeft deze géén spie,en kan dus meedraaien.
wij vervangen eigenlijk nooit de krukaspoeliebout .... moerenklopper erop is voldoende eigenlijk... Zelden een Focus compressieloos meegemaakt...
Controleer eerst je timing eens en vertel bevindingen...
wij ook niet, maar ik merk altijd de poelies met verf, dan kun je nooit problemen hebben!
je kunt verfen wat je wil, je MOET gewoon de bout vervangen,
16 kleppen krom?
nou volgensmij is dat onzin....
ik werk bij een vrij grote dealer ( 25 werkplaatscollega's ) en vervangen een krukaspoeliebout nooit en we hebben nog nooit een auto terug gehad die van tijd is door het door ons los en vastzetten van die bout...
Hoe houden jullie de krukas tegen kzyto.Wij hebben het eens meegemaakt dat een van de monteurs de bout vastdraaide en de krukas dacht tegen te houden door een wiel vast te laten lopen op de grond.Daardoor ging de krukas ten opzichte van de krukaspoelie verdraaien.Gevolg was wel dat er een klep tegen een zuiger aanliep en afbrak!
op tijd zetten met het speciale gereedschap achterin de nokkenassen
en de krukas zetten we niet vast dacht ik zo even snel.....
als alles op tijd staat gewoon met de luchttol erop en klaar.... krukas verdraaid niet..( ik twijfel of de focus een speciaal gereedschap b.d.p blokkeer pen heeft ..) zoja dan gebruiken we die altijd.
Kijk even in E-tis en zie dat de bout ALTIJD vervangen moet worden!!!!!!!!!!!!!
ja dat zeggen ze bij zoveel dingen.
vooralsnog nooit fout gegaan.
ik geef je verder geen ongelijk ofzo hoor.
krukas wordt geblokkerd met een pen van juiste lengte die aan schutbordzijde in de motor wordt gedraaid. hiertegenaan loopt een der krukwangen zodat de krukas in een bepaalde stand staat.
vr.gr.
Dat is denk ik alleen bedoeld Zwaantinus om hem op tijd te zetten.Om de krukaspoelie vast te zetten, moet je de krukas tegenhouden.Wij doen dat door een bandafnemer oid tegen de vliegwile te zetten.ben gewoon benieuwd hoe het "officieel" wordt gedaan.Begrijp van kzyto dat ze er gewoon de luchtratel opzetten.
officiel moet er volgens mij een speciaal stuk gereedschap op de plaats van de startmotor tegen de starterkrans gezet worden
(dit is sterkgenoeg om bv krukaspoeliebout na te trekken)
idd volgensmij een 1 of ander raar boogje met tanden en een pen ofzo.....
wij hebben dit gereedschap zelf gemaakt door van een oud vliegwiel gewoon een stuk van de starterkrans af te slijpen en dit op een staafje te lassen,en dit dan te plaatsen na de starter verwijderd te hebben, dit heeft al zeer veel dienst bewezen, oa indertyd van de endura 1800d motor.Een autotechnieker moet zo af en toe eens zijn plan trekken met weinig he?
Met een luchttol een bout aandraaien?.
Moet deze niet met een momentsleutel aan getrokken worden?.
En idd de bout vervangen omdat ze oprekken.
En als de boel na 20.000 km in elkaar loopt dan ligt het altijd aan de klant en is er niks te verhalen.
Er zal toch wel beschreven zijn op wat voor manier en welke blokkeerpennen er gebruikt moeten worden, en of de bout vervangen moet worden.
Ik lees hier al een aantal verschillende manieren!
Dit is toch de prof kant van de site?.
Nu begrijp ik waarom het nogal eens fout gaat met die riemen.
19 jaar
tja er zijn ook minder professionals onder de profs...
ik werk bij 1 van de grootste Ford dealers van de randstad en maak dus vanalles mee maar een compressieloze focus eigenlijk ergggg zelfden. Laat staan na vervangen van de riem.....
ennuh wat ik hier mee aan moet... misschien weten jullie het ?
Email from atool@quicknet.nl
ik begrijp nu waarom ik al deze problemen tegen kom. het is de moerenklopper deze staat garand voor mijn vakantie geld. DIT DING IS ONTWIKKELD VOOR GEBRUIK EN GEEN MISBRUIK. ik zou zo zeggen ga door we zullen doorgaan.
kennelijk gefrustreerd..te zien aan gebrekkig Nederlands.
Kzyto heeft gelijk, als je maar met beleid werkt kan je best luchtsleutelen, je hebt alleen geen gevoel en daar moet je goed rekening mee houden.
als je het klepdeksel licht kun je dus zien of de kleppen open blijven staan ( je moet dan een waanzinnige klepspeling hebben)
suc6
Wat kun je met een luchttol nou met beleid doen?.
Daar kun je alleen mee los en vast hameren.
Meten is weten, momentsleutel dus.
Ik kan me niet voorstellen dat een luchttol het voor geschreven gereedschap is.
Dat dit soort dingen bij een dealer gebeuren vind ik triest.
Zij hebben alle mogelijkheden om het volgens het boekje te doen.
19 jaar
Jongens, de vragensteller heeft niet om een dergelijke discussie gevraagd.Kortom hier zetten we een . achter!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar